Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Otvorenje 10. godišnje izložbe članova ULUS-a

vrijeme: 22. rujna 2017. u 19 sati

mjesto: Samoborski muzej, Ulica Ferde Livadića 7, Samobor

Udruga likovnih umjetnika Samobora ove godine slavi 10. obljetnicu postojanja koju prati i jubilarna godišnja izložba članova ULUS-a. Od samog početka ULUS pokreće značajne umjetničke projekte poput likovne kolonije "Akvareli na skeli", a već 2008. godine na prijedlog Branimira Dorotića organizira prvi trijenale autoportreta. Iste godine nastaje projekt godišnje izložbe članova koja se organizira svake godine prezentirajući recentnu likovnu produkciju članova ULUS-a. Nakon prve godišnje izložbe, sve naredne su imale zadanu temu, dok se ovogodišnja, deseta po redu, vraća korijenima prve izložbe, te pruža autorima potpunu slobodu u odabiru i prezentaciji svojih recentnih radova. Ovogodišnja izložba okuplja djela četrnaest članova ULUS-a prezentiranih u izložbenom prostoru Samoborskog muzeja. Izlaganjem u istom prostoru ostvaruje se suodnos predstavljenih umjetnika, te naglašava bogatstvo i raznolikost promišljanja zastupljenih autora.

ULUS

Na 10. godišnjoj izložbi članova ULUS-a izlažu: Ruža Barbarić Librić, Maja Cipek, Mihovil Dorotić, Iva Gluhinić, Ivan Tibor Grujić, Marina Ivančić, Nevenka Miklenić, Bruno Nježić, Irena Podvorac, Ana Sladetić, Miran Šabić, Iva Šintić, Kornelija Turić Dorotić i Sunčana Vran

Izložba ostaje otvorena do 17. listopada 2017.

ULUS

Udruga likovnih umjetnika Samobora ove godine slavi 10. obljetnicu postojanja koju prati i jubilarna godišnja izložba članova ULUS-a. Od samog početka ULUS pokreće značajne umjetničke projekte poput likovne kolonije "Akvareli na skeli", a već 2008. godine na prijedlog Branimira Dorotića organizira prvi trijenale autoportreta. Iste godine nastaje projekt godišnje izložbe članova koja se organizira svake godine prezentirajući recentnu likovnu produkciju članova ULUS-a. Nakon prve godišnje izložbe, sve naredne su imale zadanu temu, dok se ovogodišnja, deseta po redu, vraća korijenima prve izložbe, te pruža autorima potpunu slobodu u odabiru i prezentaciji svojih recentnih radova.

Ovogodišnja izložba okuplja djela četrnaest članova ULUS-a prezentiranih u izložbenom prostoru Samoborskog muzeja. Izlaganjem u istom prostoru ostvaruje se suodnos predstavljenih umjetnika, te naglašava bogatstvo i raznolikost promišljanja zastupljenih autora.

Iva Gluhinić izlaže rad dominantne mirnoće u kojem vertikala biljke definira prostor dajući mu figurativni sadržaj. Atmosfera oslikanog dana postignuta je primarno različitim tretmanom površine i uplivima boje koja izvire iz dominantnog crnila. Ozračje je ključni element i u recentnim radovima Mihovila Dorotića koji u tehnici pastela oblikuje tri različite vizure: urbani pejzaž, motiv priobalnog grada i isječak prirode lišene prisustva čovjeka. Dinamika je ostvarena titravim površinama neba i/ili vode, dok karakter prizora uvelike ovisi o izboru boja i prisutnosti svjetla u slici. Priroda je lajtmotiv suptilnih akvarela malih dimenzija Ane Sladetić. Umjetnica je uhvatila svu delikatnost i tankoćutnost prirode oblikujući male kompozicije koncentriranog sadržaja. U mediju akvarela Kornelija Turić Dorotić pažnju posvećuje apstrahiranju motiva izdvojenog iz veće kompozicije i fokusira se na likovne elemente boje, te nestajuće i nastajuće kružne oblike. Slične forme, ali drugačijeg ritma i dinamike, definiraju rad Ruže Barbarić Librić. Kompozicija djeluje poput notnog zapisa u kojem umjesto nota koncentrični krugovi na razigranom crtovlju stvaraju likovnu melodiju. Radovi Nevenke Miklenić prate razvoj ideje od crteža do materijalizacije u skulpturama, te zadržavaju pažnju promatrača bogatstvom boja i neobičnih oblika koji pojedinca uvode u svijet neograničene imaginacije. Iz svijeta naše pojavnosti u svijet kolektivne svijesti vode nas slike/objekti Brune Nježića. Na drvenoj površini pigmentima osnovnih boja Bruno oblikuje arhetipske forme koje istovremeno djeluju poznato i blisko, no ujedno daleko i strano, zadirući u sferu kolektivnog nesvjesnog. Arhetipski karakter posjeduju i radovi Irene Podvorac čije skulpture naglašenog volumena i istaknute fizionomije ženskog tijela izražavaju unutarnju snagu žene. Autorica tumači priču oblikom, pokretom i položajem tijela, te zanimljivim vizurama koje se mijenjaju ovisno o kretanju promatrača. Miran Šabić izlaže crteže s motivima predmeta koji su dokaz priča ispričanih od strane njegovih prijatelja i rodbine, a simboliziraju proživljeni trenutak kojeg sugovornici navode kao ključan u definiranju njihovog odnosa. Na promatraču ostaje da putem viđenih predmeta vizualizira ispričani trenutak ili zađe u područje vlastitih iskustava koje je percipirani predmet inicirao. Područjem osobnog bavi se Marina Ivančić u ciklusu portreta koji se naziru na površini papira. Njihova prisutnost, odnosno odsutnost interpretirana jedva vidljivim otiskom, direktni je odraz psihofizičkog stanja portretiranih osoba. Mapping animacija "The consequence of drawing" umjetnice Ive Šintić tumači jedan od primarnih područja likovnog stvaralaštva – prostor između ideje i njezine izvedbe. Animirano i stvarno podjednako participiraju i interveniraju u proces nastajanja rada čime se gubi granica između dviju realnosti. Sunčana Vran ostaje u istom semantičkom polju gdje kritički propituje fazu idejnog procesa u ciklusu fotografija "Polje ugaslih ideja" i valorizaciju realiziranog rada u seriji crteža "Možda mi se i ne sviđaju". Slikarica i dizajnerica tekstila i odjeće Maja Cipek svoju sklonost istraživanju i eksperimentima predstavlja zvonolikom suknjom s krugovima, prenoseći geometrijske forme s platna na tkaninu i oblikujući prepoznatljiv vizualni identitet svojih radova. Ivan Tibor Grujić izlaže video rad "Las Calaveras" koji glazbom, pomno odabranim kadrovima i dinamičnom montažom maksimalno ističe atraktivnost dokumentiranog performansa, dok estetska uravnoteženost predstavljene kaligrafije svjedoči o usvojenoj vještini i ukazuje kako kaligrafija kao oblik umjetnosti još uvijek živi i pobuđuje interes javnosti.

Okupljanje članova ULUS-a različitih generacija i umjetničkih izričaja na jubilarnoj desetoj godišnjoj izložbi stvorilo je mikrokozmos radova ističući njihovo bogatstvo, raznovrsnost i osebujnost. Umjetničke produkcije lišene tematske određenosti svedene su na zajednički nazivnik supostojanja u istom prostoru, čime je omogućeno stavljanje naglaska na duhovnu i vizualnu različitost izloženih radova.

Sonja Švec Španjol, mag.hist.art.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Otvorenje izložbe Božica Dea Matasić : Vreće Bez Dna 1

vrijeme: 04.05.2017. - 15.05.2017.

vrijeme: 04.05.2017. - 15.05.2017. mjesto: Zagreb; Gliptoteka HAZU, Medvedgradska 2

Pod pokroviteljstvom Hrvatske autorske agencije Božica Dea Matasić u Gliptoteci predstavlja seriju novih digitalnih printeva na platnu većih formata.

Izložba se tematski nadovezuje na rad "Vreća bez dna" s izložbe T-ht, (MSU Zagreb, 2016.) i predstavlja prvi dio izložbenog diptiha koji će upotpuniti završna izložba ambijentalnih skulptura 'Vreće bez dna 2' koja će se otvoriti 23. 5. 2017. u Galeriji Bačva, HDLU.

Božica Dea Matasić

Naslovi "Vreće bez dna 1" i "Vreće bez dna 2" odnose se na dvije komponente serije u kojoj se digitalne grafičke simulacije i ambijentalne skulpture nadovezuju kroz motiv potrošačke kartonske vreće, koju autorica metaforično povezuje se idejom životnog okvira i društvenog poretka.

Autorica kritički predočava duh potrošačkog ozračja suvremenog svijeta na način da odmjerava skalu odnosa između promatrača i hiperboliziranih vreća, kroz što se otkriva komentar o poziciji subjekta unutar jedinstvenog sustava globalne ekonomije i prevlasti tržišnog diktata neutaživosti. Serija digitalnih slika "Vreće bez dna 1" prema računalnim trodimenzionalnim modelima ambijentalnih skulptura, formalno je hibridna tvorevina zbog iskoraka virtualnih simulacija u galerijski prostor, unutar kojeg se prepoznaje njihova jasna arhitektonska metaforičnost.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Ženama u čast, 2016.

Otvorenje izložbe Ženama u čast je 18. ožujka u 19.30 u Fotoklubu Zagreb, Ilica 29.

Povjerenstvo u sastavu: Valentina Bunić, Helena Cuculić i Vera Jurić nagradilo je i pohvalilo sljedeće autore:

1. nagrada: Ana Šesto
2. nagrada: Zvonimir Rendelli Vesna Špoljar
3. nagrada: Karmen Stošić Ksenija Španec Sonja Županović

Pohvale: Marija Hohoš Novaković, Željko Krčadinac, Miljenko Marotti, Nenad Martić, Neda Rački i Sunčica Remenar

Zenama u cast

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

OTVORENJE SAMOSTALNE IZLOŽBE FOTOGRAFIJA BOŽIDARA KASALA POD NAZIVOM „SALJSKA PRIČA“

U Salima na Dugom otoku je 4.8.2017. u predvečerje Dana pobjede i domovinske zahvalnosti, a u sklopu manifestacije Saljsko kulturno ljeto, otvorena samostalna izložba fotografija poznatog hrvatskog fotografa Božidara Kasala.

Kasalo

Božidar Kasal je član Fotokluba Zagreb, a Sali fotografira već preko 45 godina. Izbor fotografija uključuje tridesetak radova nastalih u periodu od zadnjih 10 godina. Ovo mu je četvrta samostalna izložba u Salima, a sve su bile tematske i vezane uz Sali, motive i boje Dugog otoka. U svakoj slici, prepunoj autentične atmosfere i kolorita malog mjesta, prepoznaje se ljubav autora prema Salima, poštovanje prema povijesti, tradiciji i saljskim ljudima.

Kasal je nositelj zvanja AFIAP Međunarodne federacije za umjetničku fotografiju i dobitnik ovogodišnje Nagrade “Tošo Dabac“ za cjeloživotni doprinos promociji hrvatske fotografije. Sudjelovao je na više od stotinu natjecateljskih izložbi širom svijeta te na nekoliko desetaka kolektivnih i klupskih predstavljanja u domovini i izvan nje.

U organizaciji su sudjelovale Turistička zajednica Dugog otoka i Knjižnica Sali. Treba napomenuti da je izložba organizirana u autohtonom ambijentu stare ribarske konobe i, kao takva, izazvala izuzetan interes kod turista. Može se razgledati svaku večer do 20. kolovoza.

  • image00034
  • image00030
  • image00026
  • image00027
  • image00025
  • image00028
  • image00022
  • image00024
  • image00023
  • image00021
  • image00019
  • image00020
  • image00015
  • image00017
  • image00018
  • image00011
  • image00003
  • image00004
  • image00008
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Paula Banić-Izložba medalja i nakita "Znakovi Vremena"

vrijeme: 23. ožujka u 20:00 do 6. travnja u 20:00

mjesto: Galerija "Laval Nugent" Valentina Vodnika 4, HR - 10 000 Zagreb, Croatia

PARS PRO TOTO, ARS PRO BONO

Mala plastika Paule Banić

U dosadašnjem učenju i radu, okušavanju i stvaranju, mlada kiparica Paula Banić prošla je mnoge morfološke postaje, a pritom - što je možda još važnije – odmjerila je svoju imaginaciju u različitim dimenzijama i dokazala svoju spretnost u svakovrsnim materijalima i tehnikama. Pridodamo li stečenoj manuelnoj vještini još neospornu mentalnu svježinu i otvorenost za nove izazove, shvatit ćemo kako u svoju (samo formatom) malu plastiku unosi tekovine znatnoga radnog iskustva i još veće spremnosti i znatiželje za istraživanje granica odabranoga medija.

Paula Banić

Ciklus nazvan „Znakovi vremena“ sastoji se od niza medalja i nakita, izvedenih u plemenitim metalima (bronci, srebru, posrebrenom mesingu). Brojčano dominiraju okrugle medalje, nekoliko je plaketa, a potom se nižu prsteni, ogrlice, naušnice, narukvice i broševi. Svi su radovi povezani činjenicom da na svojim površinama – uz ostalo – nose otiske autorici bliskih ljudi. Naime, jedna faza zamišljanja cjeline sastoji se u odabiru i odljevu karakterističnog detalja s lica osobe kojoj je rad idealno posvećen (kao svojevrsni hommage). Dakle, oblikovanju predmeta prethodi pozitivističko skidanje otiska s modela, nakon čega tek „faktografski“ dobijenu formu kiparica uklapa u tvarno zaokruženu kompoziciju.

Neobičan je učinak sinteze dobijen povezivanjem svojevrsnoga anatomskog „citata“ i autonomne modelacije, odnosno znalačkog kadriranja ili dosjetljivog uklapanja reljefnog otiska. Umjesto da se služi portretnim obrisom, Paula Banić metodom „pars pro toto“ unosi u medalju (ili nakit) karakterističnu česticu tretiranoga lika, koja emanira živost epiderme i svjedoči, verificira konkretnu participaciju. Naravno, konkavne i konveksne obline područja oko očiju, oko nosa, oko usana, oko brkova (i tsl.) zadobijaju organički dinamizam, koji se dobro podvrgava kadru ili je umješno stegnut geometrijskim okvirom, odnosno prilagođen programatskim zahtjevima tražene funkcije (primjerice, prstena ili naušnica).

Zaključit ćemo kako najnoviji radovi Paule Banić govore o njezinoj dvostrukoj neravnodušnosti. S jedne strane želi iskazati svoju emotivnu vezanost za krug bližnjih ili formativno joj važnih osoba, a s druge ne može ostati racionalno hladnom u izvedbi naizgled utilitarnih predmeta, nego u njihovu modelaciju i oblikovanje unosi primjeren plastički senzibilitet. Zahvaljujući gipkosti i elastičnosti sugeriranih volumena, njezina mala plastika na svoj način afirmira udio tjelesnosti, to jest reflektira i vraća u opticaj primljenu energiju vitalnih poticaja.

Tonko Maroević

Paula Banić rođena je 6. kolovoza 1987. godine u Zagrebu. Završila je Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu, odjel „Dizajn metala“. Godine 2006. upisuje „Rudarsko - geološko - naftni fakultet“ u Zagrebu, te godinu poslije „Tekstilno-tehnološki fakultet“ u Zagrebu. Na „Akademiju primijenjenih umjetnosti“ u Rijeci upisuje se 2008. godine. Treću godinu studija nastavlja u Zagrebu na „Akademiji likovnih umjetnosti“, odjelu kiparstva - usmjerenje Mala plastika i medaljerstvo u klasi prof. Damira Mataušića, gdje je magistrirala 2014. godine. Počinje raditi u sklopu ateljea kipara Dušana Džamonje „Atelier Džamonja“ tri godine u radnom stalnom odnosu. Aktivno radi i sudjeluje na raznim projektima kao specijalizirani stručni suradnik na području zlatarstva, dizajna i restauracije metala, te tehnoloških specifičnosti unutar plemenitih kovina.

Autor je nekoliko vizualnih identideta i brendova, kreativno djeluje unutar područja kipartva i ostale umjetničke prakse kroz vlastite projekte, te je voditelj međunarodnih kiparskih radionica i kulturno-umjetničkih projekata poput „Zbogom XX Stoljeće“ u Vrsaru, Festivala Skulptura u pijesku na otoku Rabu. Izlaže od 2005 godine u Hrvatskoj i Europi. Autor je skulpture „Olympic Wheel“ naručene od Hrvatskog olimpijskog odbora za poseban poklon dodijeljen Talijanskom olimpijskom odboru povodom 100. obljetnice postojanja u Rimu, 2014, Procesijskog križa u Rami, te javne skulpture „Veli Jože“ u Berlinu.

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.

NAVIGACIJA