Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Samostalna izložba Laure Barić: "P je nesigurno R"

vrijeme: 20.07.2017. - 09.09.2017.

mjesto: Galerija Šira, Preradovićeva 13, Zagreb

'Rad "P je nesigurno R", kao što i sam naziv aludira je specifičan pogled na simbole unutar svakodnevice. Počevši od samog jezika i dekonstruiranja njegove namjene na vizualne simbole i specifičnosti unutar njihovog prikaza, bilo da se radi o slovima, plastici ili tijelu, rad se bavi rekontekstualizacijom previđenih pojmova i stvari čiju namjenu više i ne propitujemo i kojima pristupamo sa svojevrsnim automatizmom u percepciji i primjeni. Takve pojave nastojim istražiti i uprizoriti u širem smislu ističući njihove možda zanemarene ili neotkrivene potencijale. Kroz pokušaj redefiniranja granica objekata nastojim ispitati i izdvojiti granični prostor u kojemu jedno pronalazi svoju autonomiju.

Samostalna izložba Laure Barić

Tu finu liniju nastojim proširiti u prohodni prostor u kojemu jedno još nije prešlo u drugo, ali više nije ni ono što je bilo ili bi trebalo biti. Opne objekata i pojava pronalazimo kao temu koja se proteže čitavim postavom. Bilo da je riječ o koži s fotografija koja omata tijelo omeđujući njegove granice ili skulpturama uvećanih pijavica koje se priljepljuju na kožu i time dekonstruiraju granicu objekta, od sveprisutne ambalaže do čupave perike, prostor je ispunjen membranama koje služe strukturiranju sadržaja i pojmova. Stvaranjem klasifikacije oblikujemo kostur naše rutine. Proizvodi rutine su namjenski ljudski, no odvojeni od ljudskog. Potencirani u svojoj plastičnosti i artificijelnosti kao da su svedeni na čistu formu, a njihova funkcija je samo koncept iz kojeg je kontekstualno izmještena. Na razini simbola u ono što objekti postaju unutar rada ulazi cijeli asocijativni niz i naše iskustvo tih predmeta. Sva njihova denotativna značenja i karakteristike u novom kontekstu dobivaju nova značenja i transformiraju se. Prostor instalacije je tu da ih zadrži na okupu kako bi ih promatrač doveo u odnos i pokušao protumačiti. Rad obuhvaća područje rubnog, onoga na presjeku iz jednog u drugo sa polazištem da izmjenom karakterističnih obilježja objekata mijenjamo i strukturu poimanja svakodnevnog. Predstavljeni objekti potiču ambivalentne odnose prema njihovim spojevima i odnosima unutar prostora koji dijele. Predmete povezujem asocijativno i u polju njihovog međuodnosa nastojim istaknuti specifičnost spojeva koji su u stanju proizvesti fizičke senzacije u tijelu. Kod izrade instalacije razmišljam o odnosima dijelova i cjelina kako bih postigla sklad. Stvaram prostorni kolaž koji se može čitati kao jedinice unutar jedinica, poput otvorenog sistema babuški gdje su granice transparentne. Korišteni predmeti služe kao pomagala u procesu obavljanja trivijalnih radnji, oni kao da su samo sredstvo na putu od većeg značaja. Isticanjem njihovih obilježja i obličja nastojim osloboditi kreativni potencijal takvih predmeta koji je često previđen budući da su oni fiksirani u određenom kontekstu unutar kojeg je način našeg ophođenja spram njih definiran. Bavim se onime što prianja, što je taktilno, što uspijeva aktivno podražavati naša osjetila u svojoj statičnosti. Ono u čemu slutimo pokret koji se zbio ili se tek treba ostvariti. Što izaziva poriv da ga opipamo jer svrha tog objekta u našoj memoriji nije aktivirana bez naše participacije ili uporabe koja mu daje život kroz kontekst.'

LAURA BARIĆ

Rođena je 1993. godine. Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti i dizajna upisuje Akademiju likovnih umjetnosti, smjer Animirani film i novi mediji gdje je magistrirala 2016. godine. U svom radu najčešće se izražava kroz multimedijalne instalacije u prostoru sačinjene od plastičnih predmeta, fotografija, kartona, teksta... Kroz njih istražuje koncept svakodnevnog, najčešće izmještajući predmete i situacije iz njihovog ustaljenog konteksta. Medijem fotografije bilježi sitne devijacije svakodnevice koje ju fasciniraju i tako stvara skicu za rad kroz koji nastoji istaknuti začudnost pojava koje uzimamo zdravo za gotov. Zanima ju tijelo i tjelesnost, kako fizičko, tako i virtualno te koristi Internet i njegove fenomene u radu. Istražujući potencijale spontaniteta, estetiku grešaka i granice objekata nastoji redefinirati sveprisutno.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Samostalna izložba Nine Iris Bešlić "Cross-dissolve kozmološki svjetovi"

vrijeme: 01.12.2016.

mjesto: Galerija ZILIK, Radićeva 13, Karlovac

Srdačno Vas pozivamo da najavite i svojim dolaskom uveličate otvorenje samostalne izložbe akademske umjetnice Nine Iris Bešlić pod nazivom "Cross-dissolve kozmološki svjetovi" u četvrtak 1. prosinca u 19h u Galeriji ZILIK, Radićeva 13, Karlovac. Na otvorenju izložbe će Goran Gatalica čitati poeziju iz svoje zbirke pjesama "Kozmolom".

Samostalna izložba Nine Iris Bešlić

Nina Iris Bešlić

..završila je Srednju školu likovnih umjetnosti u Splitu, a 2004. diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (akademska slikarica). Imala je četrnaest samostalnih i trideset skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Sudjeluje na umjetničkim i profesionalnim radionicama. Dobitnica je jedne nagrade i nekoliko potpora za umjetničko stvaralaštvo. Od 2006. godine pored umjetničke djelatnosti bavi se socio-pedagoškim radom kroz likovno edukativne programe u partnerstvu s nevladinim organizacijama, učilištima i umjetničkim udrugama. Godine 2008. uvrštena je u Zbirku moderne i suvremene umjetnosti Muzeja grada Kaštela. Koristeći principe reciklaže 2010. godine pokreće svoj samostalni projekt „Recycle&Wear“ koji se prezentira kroz umjetnost, dizajn i kreativne radionice. Član je HDLU, HZSU i RADIONE.

Aldebaran

e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

web: www.ninabeslic.com

Zbirka pjesama „Kozmolom“ - Goran Gatalica

Goran Gatalica završio je Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu, nakon čega upisuje doktorski studij. Piše poeziju i prozu na kajkavskom dijalektu i hrvatskom standardnom jeziku. Za knjigu pjesama „Krucijalni test“ nagrađen je književnom nagradom Dana hrvatske knjige - Slavić za najbolji objavljeni prvijenac u 2014. godine, dok je za svoj književni rad višekratno nagrađivan u domovini i inozemstvu. Član je Društva hrvatskih književnika i Matice hrvatske.

Provale

CROSS – DISSOLVE KOZMOLOŠKI SVJETOVI

Suradnja započeta na zbirci pjesama "Kozmolom" autora Gorana Gatalice koju prate ilustracije akademske umjetnice Nine Iris Bešlić rezultirala je interdisciplinarnom suradnjom na izložbi dvaju jednakovrijednih umjetničkih izražaja – poezije i vizualne umjetnosti. Započet kao odnos gdje je jedno djelo u službi drugoga, prirodno se razvio u jednakopravan iskaz doživljenog. Slikovitost poezije Gorana Gatalice u polju ideje savršeno interpretira umjetnički rad Nine Iris Bešlić, dok se istovremeno njezina likovna interpretacija suodnosa duhovnih i kozmičkih silnica prirodno nadovezuje na Goranovu poeziju.

Nina Iris Bešlić slikarica je poznata po radu unutar kojeg objedinjuje različite tehnike i izričaje. Istraživački karakter doveo ju je do stvaranja ciklusa Cross Dissolve unutar kojeg spojem fotokolaža, akrilnog stakla i rasvjete stvara vlastite mikrosvjetove. Elementima složenim u mrežu presjeka autorica ostvaruje različite perspektivne planove. Prozirnost primijenjenog materijala omogućuje slojevitost, fluidnost i lakoću, te pritom stvara privid jedinstvene atmosfere pojedinog mikrosvijeta. Upravo je rad Cross Dissolve II, u kojem se vizure gradova i ljudi razlamaju i pretapaju jedni u drugima, poslužio kao polazišna točka ove izložbe.

Goranova poetička interpretacija svemira kao prostora najteže dosezljivosti u radu Nine Iris Bešlić transformira se u istraživanje dihotomije realnog i apstraktnog, duhovnog i fizičkog, velikog i malog, konkretnog i nedokučivog. Polaritet je dodatno naglašen tematskom podjelom fotokolaža smještenih unutar deset kutija raspoređenih u prostoru galerije. Dio radova prikazuje presjeke vizura Karlovca i Zagreba, dokidajući pritom identitet pojedinog grada i istovremeno stvarajući novi, (ne)postojeći grad. Realan prikaz nasumičnih scena javnih prostora i ljudi primjenom različitih perspektivnih planova, lomljenjem svjetlosti i ispreplitanjem prepoznatljivih veduta dvaju gradova postaje nešto jednako strano i nedokučivo poput svemira, intrigirajući ljudski um i otvarajući mogućnosti novog pogleda na svijet koji nas okružuje. Druga grupa fotokolaža izravno se nadovezuje na zbirku pjesama "Kozmolom" interpretirajući beskonačnost svemira kroz prikaz galaksija, Perzeide, Kasiopeje, Aldebarana i mnogih drugih astroloških pojava. Scene se dodatno umnažaju, lome, presijecaju i pretapaju jedna u drugoj integriranjem kaleidoskopa na otvor kutije, ponavljajući se pritom u pravilnom matematičkom nizu. Doživljajnost, emocionalni i refleksivni odnos prema životu ostvaren vizualnim doživljajem Nine Iris Bešlić u poeziji Gorana Gatalice manifestira se pjesničkim figurama: "Svjetlost razdvaja vid i nevid na putu od zvijezde do zemlje". Nameće se pitanje sveukupne zbilje: što je realnost, a što iluzija. Nešto što za jednoga predstavlja stvarnost, za drugoga može biti iskaz naslijeđa, kulture ili emocionalne subjektivnosti. Slojevitost i kompleksnost prikaza, njihovo ispreplitanje i umnožavanje ostvareno višestrukim perspektivnim planovima i pogledom kroz kaleidoskop izjednačuje iluziju i stvarnost čineći zbilju relativnom. Ogledala lome prikaze gradova, ljudi i svemira pretvarajući ih tek u simbole, znakove, toteme mjesta i vremena.

Pretapanja

Bitan aspekt izložbe predstavlja smještaj sadržaja u kutije što slučajnom prolazniku onemogućuje konzumaciju umjetničkog djela. Bijele sterilne kutije ničim ne nagovještaju što se unutar njih nalazi, te su namjernici pozvani da svjesno odluče doživjeti predstavljeni sadržaj pogledom kroz otvor kutije. Sam performativni čin koji započinje odlukom o konzumaciji umjetničkog sadržaja psihološki djeluje na konzumenta budeći asocijacije na mnoga iskustva iz kolektivne svijesti poput Pandorine kutije, svijeta zarobljenog u kutiji, te osjećajem da pogledom u unutrašnjost bijele kutije zavirujemo u nečiji um. Istovremeno se omogućuje potpuna koncentracija na umjetnički rad izolacijom ometajućih faktora iz neposredne blizine.

Rad Nine Iris Bešlić reflektira se u pjesništvu Gorana Gatalice, dok se njegovo pjesništvo odražava u vizualnom radu Nine Iris Bešlić. Interdisciplinarnim pristupom ostvarena je sinergija dvaju različitih izričaja koji nisu jedan u službi drugog već se jednakovrijedno nadopunjuju i na taj način čine komplementarnu cjelinu našeg svijeta. Ili riječima Gorana Gatalice: "Sunce dotiče Zemlju, a uskovitlani oblak kvasi zamrle pustopoljine i ruže cvatu nadomak zvijezda."

Sonja Švec Španjol, mag.hist.art.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Samostalna izložba Višnje Peter "Čarobni svijet ptica"

vrijeme: 10. siječnja 2017. u 19 sati

mjesto: Europski dom, Jurišićeva 1, Zagreb

Samostalna izložba Višnje Peter

Višnja Peter rođena je 1948. u Zagrebu. Od 1999. stvara i izlaže na preko stotinu skupnih i šest samostalnih izložbi.

Umjetničko obrazovanje stekla je kod akademskog slikara Dubravka Lepeja.

Članica je Hrvatskog likovnog društva ( HLD ) u Zagrebu i HDLU Zagreb. Predstavila se do sada ciklusima "More i obale", "Zagrebačke vedute" i "Poezija slikarstva".

Radovi joj se nalaze u različitim privatnim zbirkama u Italiji, Čileu, Južnoafričkoj republici i Hrvatskoj, a svoja djela izlagala je i u Češkoj, Slovačkoj i Ukrajini.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Sanja Jureško - Tišina

vrijeme: 23. svibnja u 20:00 do 27. svibnja u 20:00

mjesto: Greta Ilica 92, 10000 Zagreb, Croatia

Tisina

"Vid, sluh, njuh, okus i dodir naša su primarna osjetilna područja i ishodište spoznaja o svijetu koji nas okružuje. No, što se dogodi kada ih prigušimo ili u potpunosti anuliramo?

Živimo u svijetu prezasićenom bukom informacija. Svaki dan smo bombardirani podražajima najrazličitijih vrsta. Takvo okruženje dovelo je do paradoksa da se u suvremenom svijetu bavimo apsolutno svime, samo ne sami sobom. Tko smo, što smo, što nas čini jedinstvenim individuama…?

Tim pitanjima bavi se akademska slikarica Sanja Jureško u svom ciklusu radova pod nazivom "Tišina".

Povratak primarnim vrijednostima tj. povratak samome sebi autorica interpretira kroz bliski motiv mora odnosno kroz prirodno okruženje u kojem je odrastala.

Upravo je materija mora poslužila kao medij za formalizaciju tišine. Sam čin zarona u morsko plavetnilo metafora je zarona u dubinu sebe samog, u svoju vlastitost i svoj identitet..."

Iz predgovora Sonje Švec Španjol

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Sanja Sašo - Zatvoreno zbog osjetljivosti

vrijeme: 01.10.2016. - 10.10.2016.

mjesto: Zagreb; Galerija Mala, Trg bana Josipa Jelačića 6

Sanja Sašo / Zatvoreno zbog osjetljivosti

Sanja Sašo rođena je 31.12.1963. godine u Reutlingenu u Njemačkoj. Sanja intervenira u autentičnim prostorima (brda, vodopadi i špilje – zaštićena područja prirode, spomenici kulture i arhitektonske baštine) u kojima postavlja čovjeka u arhetipski kontekst.

Od 2003. godine Sanja Sašo moderira muška i ženska tijela od žičane tkanine čija težina ne prelazi 2 kilograma, vjerujući u revitalizirajuću moć ljudskog dodira, i naziva ih HELIOTRANSFERI – prijenosnici svijetlosti. Njeni ključni radovi od 2007. godine su instalacije Heliotransfera u špiljama, samom srcu zemlje (Modra i Zelena špilja, Otok Biševo – podvodna izložba, Veternica, Tounjčica, Ghria Vatra, Otok Samothraki, Momotaro Cave, Otok Megijima, Japan). Njeni radovi nalaze se u muzejima i zbirkama u zemlji i inozemstvu.

Izvor: www.galerijamala.hr

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.

NAVIGACIJA