Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Tošo Dabac unutar okvira: fotografije baštine

vrijeme: 09.11.2017. - 03.12.2017.

mjesto: Zagreb, MSU, Avenija Dubrovnik 17

Tošo Dabac

Izložba “Tošo Dabac unutar okvira: Fotografije baštine” nastavak je ciklusa započetog 2016. godine koji se bavi tzv. primijenjenom fotografijom Toše Dabca. Osim prikazivanja širokog raspona tema koje je Dabac fotografirao, ciklusom se želi ocrtati društveno-institucionalni okvir u kojem Dabac djeluje, kao i uvjeti fotografskog rada, jer fotografija, bez obzira na ono što i kako prikazuje, ujedno testira, potvrđuje i konstruira naš pogled na realnost (John Berger, 1968.).

Fotografije baštine nužan su alat povijesti umjetnosti i zaštite spomenika, no jednako tako i turističkih vodiča i međunarodnih predstavljanja zemlje i njezine kulture. Fotografije se pritom uglavnom vrednuju u odnosu na reprezentativnost fotografije i sadržaj – renesansnu kulu, romaničku crkvu, modernistički hotel. Izložbom “Tošo Dabac unutar okvira: Fotografije baštine”, prikazujući fotografije povijesnog i kulturnog nasljeđa, kao i modernističke arhitekture koje nastaju u periodu od sredine četrdesetih pa do konca šezdesetih godina dvadesetog stoljeća, kontekstualizira se ovaj dio Dabčeva opusa te otvara pitanje utjecaja i uloge fotografije baštine pri konstruiranju kulturnog identiteta.

stručna koncepcija: Lana Lovrenčić
kustosice: Marina Benažić, Lana Lovrenčić
asistentica kustosica: Renata Filčić
dizajn izložbe: Vendi Vernić

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

TRAPULE (nerealizirani projekti) / izložba neformalne skupine Trapula

vrijeme: 18. veljače – 4. ožujka 2016.

mjesto: Galerija Filodrammatica, Korzo 28/1, Rijeka

Otvorenje izložbe: četvrtak 18. veljače, 19 sati

park

Neformalnu skupinu Trapula čine pulski arhitekti, dizajneri i umjetnici bliski idejama environmental arta. Područje interesa nalaze u izvođenju multidisciplinarnih umjetničkih zahvata, instalacija i intervencija s naglaskom na nove tehnologije, materijale i postupke u javnom prostoru, u kojima se prožimaju ekologija, umjetnost, turizam, edukacija i znanost.

Skupina djeluje u cilju stvaranja prepoznatljivih vizualno perceptivnih repera visoko umjetničke i estetske naravi, koji mogu postati nositeljima suvremenog identiteta određenog područja. Djelovanje skupine podrazumijeva uključivanje i suradnju s javnim i privatnim sektorom, kao i s drugim umjetnicima ili umjetničkim skupinama, pri čemu se velika pozornost polaže na aktivnu i dijalogizirajuću participaciju lokalne zajednice te lokalnog kulturnog, materijalnog i duhovnog naslijeđa.

Članovi čvrste jezgre neformalne grupe Trapula su arhitekti Dino Krizmanić i Leonid Zuban, dizajner svjetla Dean Skira, umjetnici Robert Pauletta i Bojan Šumonja, te novinar Sven Semenčić.

Skupina Trapula do sada je radila na više projekata u Puli, Premanturi, Labinu i Rabu – od kojih nijedan nije bio realiziran – a sada ih na jednom mjestu okuplja u Galeriji Filodrammatica. Izložba TRAPULE (nerealizirani projekti) otvara se u četvrtak, 18. veljače u 19 sati, a moguće ju je posjetiti do 4. ožujka 2016. godine

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba u tijeku

vrijeme: 14.01. – 14.02.2017. u 19 sati

Mjesto: MSU galerija, Zagreb

Odvažna i ni po čemu tipična Izložba u tijeku, prva izložba koju je osmislio i organizirao Klub mladih MSU-a (KMMSU), jedinstvena je prilika da saznate kako izgleda izložba suvremene umjetnosti kad muzealci prepuste konce u ruke mladima.

Izložba u tijeku

Izložba je organizirana u sklopu projekta Translocal: Museum as Toolbox koji okuplja pet europskih muzeja moderne i suvremene umjetnosti s ciljem razvijanja novih alata i strategija komunikacije institucija sa širom publikom, a posebice mladima u dobi od 15 do 25 godina. U projektu sudjeluju MSU Zagreb, Universalmuseum Joanneum/Kunsthaus Graz, KUMU Tallinn, Museion Bozen/Bolzano i Muzeum Sztuki Łódź. Suradnja započeta u listopadu 2015. manifestirala se održavanjem međunarodnog skupa, umjetničkih i kustoskih rezidencija, planiranjem i organizacijom putujuće izložbe te radom na publikacijama i internetskoj stranici s dokumentacijom i rezultatima istraživanja provedenih tijekom trajanja projekta.

Izložba u tijeku prikazivat će rezultate umjetničkih rezidencija održanih tijekom 2016. godine te selekciju radova iz fundusa MSU-a odabranih na principu komplementarnosti koncepta, teme ili umjetničkih pristupa predstavljenih tijekom rezidencija. Osim selekcije radova i osmišljavanja njihovog postava unutar MSU galerije, KMMSU također planira bogat popratni program izložbe, koji će između ostalog uključivati okrugli stol pod nazivom Tko o čemu? Mladi o umjetnosti!, koji će se održati 09.02.2017. u dvorani Gorgona MSU-a, razgovore s umjetnicima, specijalizirana vodstva, i party iznenađenja u prizemlju Muzeja. Više informacija o popratnom programu stiže uskoro…

Izvor: MSU

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

U staklu zajedno – Anton Vrlić i studenti Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu

vrijeme: 14.07.2016. - 01.09.2016.20,00

mjesto: Zagreb; Muzej Mimara, Trg F. Roosevelta 5

Vrlic

Izložbom obilježavamo 29. godišnjicu Muzeja Mimara i 15. godišnjicu djelovanja kolegija Tehnike i umjetnost stakla na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Kolegij od njegova osnutka do danas vodi Anton Vrlić.

U povodu 15. godišnjice postojanja i intenzivnog djelovanja kolegija Tehnike i umjetnost stakla na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu organizirana je izložba kojom su na jednome mjestu zajedno predstavljeni kreativni dosezi studenata i njihova dugogodišnjeg profesora u tom jedinstvenom mediju. Prošlo je već 15 godina, a čini se kao da je bilo jučer… Naime, 2002. godine, na inicijativu tadašnjeg dekana ALU-a slikara i scenografa profesora Zlatka Kauzlarića Atača, pri Odsjeku za slikarstvo osnovan je izborni kolegij Tehnike i umjetnost stakla. Kolegij su kao neobvezan mogli odabrati studenti svih Akademijinih studijskih programa. Kolegij od njegova osnutka do danas kao vanjski suradnik ALU-a kontinuirano vodi umjetnik i profesor Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci Anton Vrlić. Na ovoj su izložbi uz izbor studentskih radova nastalih u sklopu kolegija ravnopravno predstavljeni i radovi profesora i nositelja kolegija jer su svi oni, kako govori i sam naslov izložbe – „u staklu zajedno“. U tekstu ću dati samo opći osvrt na umjetnost stakla kojemu su zajedno posvećeni, kako tehničko-tehnološkim procesima rada, tako i kreativnim dostignućima unutar kojih su se okuša(va)li.

Staklo je kao materijal u hrvatskoj suvremenoj umjetnosti (nakon Drugoga svjetskog rata) najdosljednije obrađivao umjetnik i profesor ALU-a Raoul Goldoni, svjetski priznati suvremeni oblikovatelj stakla, čiji je student bio i današnji profesor Vrlić još davnih 1980-ih godina, baš kad je Goldoni bio na samom vrhuncu karijere kao umjetnik stakla. Ono što je bitno naglasiti jest činjenica da su, osim u tradicionalnim tehnikama obrade i dorade stakla, mnogi umjetnici stakla stvarali i eksperimentirali u području crtačkih, slikarskih, kiparskih te prostornih mogućnosti kreativnih procesa oblikovanja. Tako mogu konstatirati da na ovoj izložbi zamjećujem raznovrsne interese studenata različitih generacija za oblikovanjem stakla u svim disciplinama i kreativnu pluralnost ideja u sferi poetika i tehničkih dostignuća – tvorevina od stakla. Djela gotovo svih tih mladih autora zrače monumentalnošću ili barem elementarnom snagom i energijom. Tijekom nastave studenti su se upoznali s različitim vrstama stakla te s tehnikama njegove obrade i dorade, pa stoga na izložbi razgledavamo umjetnine nastale od staklenog krša, industrijskog float stakla, ambalažnoga, optičkoga ili kristalnog stakla. Tehnike obrade vrlo su različite: neka od djela nastala su hladnom obradom rezanjem, brušenjem i poliranjem ili pak graviranjem na staklu, dok su druga izvedena toplinskom obradom u tehnikama grisaille slikanja na staklu polutonom, najčešće pri izradi vitraja, pa sve do termičke obrade taljenjem u peći, u za to pripremljenim kalupima. Rjeđi su radovi izrađeni tehnikom puhanog stakla. Neke su staklene bravure oblikovane i tehnikom hladne obrade pjeskarenjem, a druge fuzijom obojenoga ili bezbojnog stakla. Izvrsne skulpturalne forme sa slikarskim efektima (kada su oslikane) asociraju na mnogobrojne stilove moderne i suvremene umjetnosti, najčešće na tragu apstraktnih nastojanja, a svaki pojedini kreativni stvaralac u staklu oblikuje sebe na način na koji se inače stilski samosvojno izražava u slikarstvu, kiparstvu ili izradi grafika (tradicionalnih ili kompjutorskih). Neki su radovi, da bi dobili na izražajnosti, potpomognuti umjetnom led rasvjetom. Među najzanimljivijim su ostvarenjima djela u tehnici zvanoj pâte de verre (prevedeno kao staklena pasta), vrlo zahtjevnoj tehnici taljenja stakla u peći, na temperaturama od 850 do 900 oC. U toj su tehnici izvedene i neke zanimljive umjetnine profesora Vrlića.

Prezentirani radovi redovito odražavaju senzibilitet mladih, koji eksperimentiranjem s materijalima te kroz radoznalost i igru ne samo da svladavaju staklo kao materijal nego i iskazuju energijom nabijenu kreativnost. Ima radova koji svojom suptilnošću plijene pozornost, ističu se svojom ljepotom, posebice oni s iscrtanom profinjenom linearnom strukturom na površini, dok se drugi, osim ljepotom, odlikuju i duhovitošću, poput radova od prerađenih i u skulpturalnu formu transformiranih boca. Vitraji su različitih tema i sadržaja, i izvrsni su. Bojom i oblicima te naslikanim formama najčešće su figurativni, redovito reducirani na bit figure, a pokazuju inventivnost brojnih mogućnosti svakoga pojedinog autora. Ne može se više reći da ti mladi studenti/umjetnici obećavaju jer su u izričajima već prilično zreli, kako u poznavanju i svladavanju različitih vrsta tehnika, tako i u realizaciji svojih osebujnih ideja. Njihov je talent nesporan, a radovi kvalitetni pa možemo zaključiti da je budućnost mladog kolegija Tehnike i umjetnost stakla svijetla.

Za kvalitetu studentskog rada i uradaka u staklu svakako je zaslužan profesor Anton Vrlić, koji svojim entuzijazmom sve ove godine vodi studente kroz tajne stakla i mogućnosti njegove obrade. I on je umjetnik koji je, istražujući medij stakla, tijekom proteklih dvadesetak godina stvorio brojne umjetnine. Vrlić se već afirmirao i dokazao kao vrstan slikar. U načelu apstraktni umjetnik, no točnije bismo ga zapravo mogli smjestiti u poetiku enformela. Njegove slike imaju jake, višeslojne nakupine materijala, bogatog su pigmenta i jake geste, tako da mu je bliska materičnost slike. Stoga nije trebalo mnogo da putem medija stakla krene i u nove eksperimente s drugim materijalima i materijom (primom). Već je prije toga počeo eksperimentirati u keramici, što pokazuje njegovu sklonost volumenu, tj. skulpturalnom promišljanju. U mediju stakla počeo je eksperimentirati još za studentskih dana, kada je napravio prve slike na čijoj površini kolažira komade staklenog krša (vidljivo u djelu Portret moje kuće iz 1982.).

Dobivao je „konkretne strukture s fluidnim poluprozirnim oblicima stakla koji su stvarali forme u kojima tvarni kontrast opstoji kao osnova asocijativnoga nazivnika djela“1. U svojim je umjetninama u staklu ponajprije ostvarivao slikarski dojam. Fluidno širenje svjetlosti i boje proizlazi iz Vrlićevih akvarela. Ta je tehnika poslije, na djelima u staklu, utjecala na njihov izgled i vizualni sadržaj u tehnikama vitraja i fuzije. Kasnije je u nekim ciklusima radio i na način geometrijske apstrakcije, s naglašenom „suprematističkom čistoćom“2. U staklo je najčešće sustavno unosio svoja slikarska iskustva. U svojim se ciklusima različitim postupcima i tehnikama bavi istraživanjem medija. Na početku karijere u vitrajima tehnikom grisailla nastaju djela Rastegnuti prostor i Hvatači svjetla, dok su Sakupljači svjetla izvedeni od staklene paste i poliranjem. Staklene njive uprostoreni su objekti s dodatkom led rasvjete, na kojima luminozni prodori i prosijavanja pozadine te njezino asimiliranje s materijom vode dematerijalizaciji oblika i postupnom razbijanju površine. To se počinje manifestirati kao iluzija, vizualna fantazmagorijska čarolija. S tim kvalitativnim sadržajem koji oplemenjuje njegov istraživački nerv Vrlić realizira djelo Izolirani komad zemlje, izvedeno u optičkom staklu. Stakleni pečati bojani su optički krš, Vrata raja staklene su ploče ostvarene fuzijom, kao i rad Dobro jutro, Sunce. Stakleni niz tirkiza napravljen je od rezanoga i poliranog kristala, 29. komad periferije i Crveni Janus napravljeni su od staklene paste; Crno-bijeli svijet djelo je od taljenog kristala, a Dekompozicija vaze svjetiljka je izvedena od rezanoga i poliranog kristala, kao i Plavi pladanj, dok je Nedovršena forma nastala u tehnici staklene paste. Nabrojili smo mnoga Vrlićeva djela i načine na koje su realizirana jer držimo da smo time predstavili širinu interesa, vrsno poznavanje medija, kao i plodno stvaralaštvo našeg profesora i umjetnika stakla. Većina radova potpuno se odmiče od mimetizma, od imitacije prirode, kao i u Vrlićevu slikarstvu, pa se medij stakla postavlja kao transparentni nosilac kromatskih naglasaka, mogućih kontrasta i međusobnih prožimanja. Vrlićeva je produkcija u staklu iznimno složena, artistički zahtjevna, krajnje vizualno i haptički visokokvalitetna te nema sumnje kako je riječ o majstorstvu vrijednosno ekvivalentnome dobrom crtežu, slikarskom djelu i kiparskom ostvarenju.
dr. sc. Enes Quien

Izvor: Muzej Mimara

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

U Zagrebu se otvara prvi STREET ART STUDIO

vrijeme: 21. prosinca 2015 u 17 sati

mjesto: Zagreb, Ilica 50, u dvorištu

http://www.journal.hr/

Hrvatski street art umjetnici Boris Bare i Miroslav Petković, umjetničkoj publici poznati kao Pimp My Pump i Modul službeno otvaraju prvi studio ulične umjetnosti ‘Lapo Lapo’.

STREET ART STUDIO

Miroslava Petkovića Modula mnogi već znaju kao veterana zagrebačke street art i graffiti scene, koji se kroz posljednjih 20 godina dokazao svojim muralima diljem regije. S vremenom je svoje likovno djelovanje proširio na kaligrafiju, lettering i tipografiju te je sada jedan od rijetkih koji se time specijalizirano bave.

Boris Bare dio je uspješnog umjetničkog kolektiva Pimp My Pump s kojim je oslikao mnogobrojne stare zagrebačke gradske pumpe za vodu (tzv. Franceke) te ih profilirao u simbol grada Zagreba. S vremenom je svoje djelovanje proširio i na brojne gradske zidove, primijenjenu umjetnost, ali i druge intervencije u prostoru.

Uz radove ovog umjetničkog dvojca u studiju ‘Lapo Lapo’ pronaći ćete i one s potpisom brojnih drugih relevantnih i poznatih street art umjetnika iz Hrvatske i regije – Lonac, Stipan Tadić, Lunar, kolektiv R2D2, Djuvedj, 2Fast, Nikola Zorotović, Marko Zubak i mnogi drugi.

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.

NAVIGACIJA