Izložba Miroslave Kos u Kazališnoj kavani u Karlovcu
vrijeme: 29. 11. 2023
mjesto: Kazališna kavana u Karlovcu (Domobranska 1, Karlovac)
izvor: https://hdlu-zagreb.hr/
Miroslava Mira Kos članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Zagreb (HDLU Zagreb). Izlagala je u New Yorku, Hamiltonu (Kanada), Budimpešti, Salon De Provenceu (Francuska), Molise regiji (Italija), Beču, Kijevu (Ukrajina), Zagrebu, Dubrovniku, Braču, Rijeci, Bakru, Buzetu, Kninu, Crikvenici, Osijeku, Varaždinu i dr. Sudionica je brojnih likovnih kolonija, aktivni voditelj likovnih radionica u radu s djecom, te je donirala brojna umjetnička djela udrugama i domovima za nezbrinutu djecu. Dobitnik je nagrade ”Zlatni kist” (2000. godine) za ciklus slika pod nazivom ”Žena”. Tijekom boravka u SAD-u savladala je razne slikarske tehnike. Živi i radi u Zagrebu, mail:
Žena – vječna inspiracija
Miroslava Mira Kos je afirmirana likovna umjetnica, u čijem opsežnom likovnom opusu posebno mjesto zauzimaju portreti ženskih likova, koji su svojevrsna konstanta njezinog stvaralaštva. Uprizoreni ženski likovi izgledom podsjećaju na “Venere”, zanesene vlastitom ljepotom i kao da žele motritelje uvesti u jedan drugi artistički svijet, koji se kao rezultat slikaričine inventivnosti razvija uokolo njih.
Viđeno upućuje na jedan idealizirani svijet s često naglašenom atmosferom melankolije te primjetnim reminiscencijama iz miljea umjetnosti. Ipak sadržajnost kojom kreira svoj osobni stilski izraz ističe se u slikovnim intervencijama na i u pozadini uprizorenih likova, znakovitih dekorativnih obilježja. Naglasak je na umjetiničinoj imaginativnosti pretočenoj u sveprisutnu stilizaciju formi. Evidentan je decentan pristup u odabiru različitih kombinacija gama boja, koje sugeriraju različite estetske ugođaje. Poput izmjene njihove zvučnosti od akromatike bijele, crne i sivih tonalnih vrijednosti u kombinaciji s crvenom te zlatnom kao nositeljem konturnih obrisa.
U nekim drugim slikovnim scenama iznenađuju motriteljevu pažnju osebujni međuodnosi skladova boja poput hladno zelenkastih, tonova ljubičaste ili vatrenih nijansi boja jesenske ugođajnosti, u suglasju sa skalom smeđih tonaliteta. Autorica kao da time daje do znanja da je stvaran svijet zamijenjen simboličko virtualnim u kojem vladaju estetičke zakonitosti. Primjetna je dominantnost plošnih polja u izmjeni ritma manjih i većih veličina, geometrijskog i negeometrijskog tipa, ali i razigranost sletova linija sličnih nekoj arabeski.
Tako nastale likovne kreacije plijene pažnju svojom sugestivnom stilizacijom i atmosferom imaginativne slikovitosti, što u konačnici upućuje na autentičnost umjetničinog rukopisa koji na originalan način nastavlja tradiciju stila Art déco-a.
Boris Žuža, prof. i lik. umjetnik
Razdjeljujući plohe pri komponiranju slike, autorica postiže privid eteričnosti ozračja oko likova na slici, upravo kao u starih majstora do otkrića perspektive u Firenci. Zbog toga slike pred nama imaju gotovo sakralni ugođaj unatoč profanosti teme. Donose nam osjećaj bezvremenosti, pretvarajući se u legat za budućnost.
Mira Kos suvereno ekvilibrira na toj nevidljivoj niti, majstorski znajući gdje započeti i kako završiti. Uz ovo saznanje pogledajmo i pokušajmo odgonetnuti što nam slike pred nama stvarno govore. Biti će to naša trajna spona i nečujan razgovor sa slikama što ih vidimo.
Zapor Spalatin, likovni kritičar