Otvorena izložba iz kolekcije Meneghello u Novom Sadu / Foto
Izložba "Bonjour l'Europe: Primeri intimizma i privatnosti hrvatskog modernizma iz privatne zbirke Dagmar Meneghello" otvorena je 3. ožujka u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine i u Galeriji Rajka Mamuzića u Novom Sadu
Objavljujemo fotoreportažu Višnje Serdar s otvorenja izložbe na kojoj je naša fotoreporterka bila sa svojim prijateljicama i gospođom Dagmar Menegello. Bilo je jako ugodno i posjećeno. Organizatori su se potrudili i postavili kolekciju na dva mjesta; u Muzeju i Galeriji. Izložba ide još u Sarajevo i u Klovićeve dvore u Zagrebu. Došlo je puno ljudi iz Zagreba, uglavnom umjetnika, mladih, ali i onih iskusnijih. Domaćini su bili više nego odlični u što se možete uvjeriti i raspoloženjem na fotografijama. Izložbu je organizirao Hrvatski građanski savez - Centar za savremenu kulturu i komunikaciju ArtKult, a postavili su je kustos Živko Grozdanić-Gera i Danijela Halda, direktorica
Izložba preispituje funkcije privatnosti i intimizma, problematizovanjem utopijskih zahteva umetnosti ranog modernističkog slikarstva u Hrvatskoj i transfera privatnosti u kulturu.
Projekat otkriva privatne veze umetnika sa kolekcionarom i modele njihovih ukrštanja u umetničkim radovima, ali i uspostavljanje modela saradnje, razumevanja sličnosti, razlika, rešenja te dekonstrukcije jednog modela zatvaranja koji opterećuje naše istorije i postavlja nov kulturni model koji pojmove savremenog društva razume kao vrednosti Evropske unije, vrednosti u razlikama.
Dagmar Meneghello izložila je u Novom Sadu djela hrvatskih umijetnika s kojima je blisko surađivala gotovo pola stoljeća, a među njima su: Ivo Šebalj, Ferdinand Kulmer, Ivan Lesiak, Željko Hegedušić, Đuro Seder, Ordan Petlevski, Miroslav Šutej, Boris Bućan, Boris Demur, Zlatan Vrkljan, Željko Jerman, Igor Rončević, Toni Franović, Ivica Malčić, i mnogi drugi.
Fotografije: Višnja Serdar