Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Samostalna izložba Sunčane Simichen „DNEVNI UTISCI“


Sunčana Simichen



U petak 2. ožujka 2018. u 19 sati otvara se samostalna izložba akademske umjetnice Sunčane Simichen pod nazivom "Dnevni utisci" u Gradskoj galeriji Labin. Umjetnica Sunčana Simichen će predstaviti recentne produkcije iz tri ciklusa unutar kojih propituje ljudske vrijednosti, vrijednosti međuljudskih odnosa te vrijednost i percepciju umjetničkog djela u današnjem svijetu. O izložbi će govoriti povjesničarka umjetnosti i muzeologinja Sonja Švec Španjol.

O izložbi:

"Prepoznatljiv rukopis, neuobičajene i uvijek nove metode izvedbe, često u kombinaciji s klasičnim grafičkim tehnikama, te široko polje interesa krase opus Sunčane Simichen. Izložba objedinjuje nekoliko aktualnih tema koje umjetnica problematizira u zasebnim ciklusima, a koji se isprepliću u svojoj srži. Motivi su uvijek polazište za rad, dok je ključan sam proces izrade jer omogućuje slobodu, otvorenost i inovativnost, te eksperimentiranje u području grafike.

Najosobniji radovi na izložbi proizlaze iz ciklusa "Ca je to traversa?" u kojem Sunčana Simichen dokumentira noninu pregaču kroz niz kolažiranih otisaka linoreza. Sam naziv radova otkriva porijeklo i čvrstu vezu sa Istrom. Izvorne dijalektalne riječi ukazuju na očuvanje labinjonske cakavice, dok motiv traverse, odnosno pregače, predstavlja zaštitni simbol snažne istarske žene – u ovom slučaju umjetničine none uz koju je provela djetinjstvo.

I dok je u radovima s motivom traverse umjetnica sama otiskivala rad, u ciklusu na temu crvenog tepiha glavnu ulogu preuzima posjetitelj. Simbolika jednog posve jednostavnog predmeta poput crvenog tepiha nosi iznimno puno konotacija i značenja. Položaj, moć i bogatstvo osiguravaju poziciju na crvenom tepihu, no koja su zapravo postignuća tih osoba i jesu li one uistinu vrijedne naše pažnje ostaje na pojedincu da zaključi. Interaktivni rad "Poznati Riječani na crvenom tepihu" nastao je aktivnim sudjelovanjem posjetitelja koji su ulaskom u galeriju i prolaskom preko tepiha doprinijeli bogatstvu otiska tepiha na papiru. Naziv rada ironično propitkuje tko su danas poznati i slavni i koji je njihov doprinos društvu. Ključni dio interaktivnog rada je efekt iznenađenja koji publika doživljava kada otkrije da sudjeluje u stvaranju otiska, a možemo ga usporediti s elementom neizvjesnosti koji svaki grafičar doživljava prilikom otiskivanja rada.

Uz preispitivanje pravih vrijednosti i uloge pojedinca u društvu, treći segment izložbe obrađuje ključno pitanje vrijednosti umjetničkog rada.

U seriji radova pod nazivom "Nešto" Sunčana Simichen s određenom dozom ironije problematizira nametnute trendove, te interpretira degradirajući položaj umjetnosti stavljanjem grafičkog rada u funkciju bonus dodatka koji kupac ostvaruje prilikom kupovine "neophodnih" materijalnih potrepština.

Sunčana Simichen utiske iz svakodnevnice pretvara u otiske na papiru analizirajući i propitkujući teme iz vlastitog života, života društva i života umjetnosti."

(Sonja Švec Španjol...iz predgovora katalogu izložbe)

O umjetnici:
Sunčana Simichen rođena je u Rijeci 1988. Nakon završene Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn u Puli upisala je Akademiju primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Diplomirala je 2012. godine i stekla titulu magistra likovne pedagogije. Trenutno radi u Srednjoj školi Duga Resa kao profesorica grafičkih tehnika.

Dobitnica je:

- 2. nagrade na izložbi 21. Labinskog uzleta likovnosti 2017., u obliku samostalne izložbe u Gradskoj galeriji Labin,

- nagrade "Red Carpet 2015.", koju je dodijelio Hrvatski muzej turizma u suradnji s "Roter Teppich für Junge Kunst" iz Beča, Austrija,

- posebne nagrade HDLU-a Rijeka dodijeljene na manifestaciji „Mandrać 2014.“,

- posebne pohvale žirija za rad "Sinergija" na izložbi Biennale mozaika Rijeka 2013. godine

- treće nagrade u kategoriji najboljeg grafičara na izložbi 6. EX-YU konkursa za grafiku 2012. godine. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka od 2012. godine. Živi i djeluje u Kršanu, Rijeci i Karlovcu.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba Andreja Tomića u Varaždinu

vrijeme: 16.02.2018. - 04.03.2018.
mjesto: Varaždin, galerija Zlati ajngel, Gajeva 15

Izložba Andreja Tomića

U svom radu krećem od dvije fascinacije: prva je realni svijet tj. moja fizička okolina a drugo su mogućnosti njezinog izraza. Zaokupljaju me svakodnevne, „obične“ pojave, od izbrazdane kore drveta, kaotične gustoće grma, sve do kričavog fluorescentnog svjetla ili titranja ekrana. Sve
je to jedno vizualno, retinalno iskustvo koje se stalno akumulira i koje potom nastojim nanovo materijalizirati u artikuliranu slikarsku cjelinu.

Štafelajna slika je svijet za sebe unutar kojega vladaju njezine zakonitosti a svaki lik koji u nju „ulazi“ mora im se podrediti i u skladu s njima preobraziti.
Slika teško trpi faktografske doslovnosti. Iako u svojoj praksi polazim od formalističkih premisa, želja mi nije puko estetsko „iživljavanje“ likovnim
elementima.
Dakako, zanima me slikarski čin i različite mogućnosti „prevođenja“ osjetilnih podražaja u zatvoreni sistem štafelajne slike, no moj konačni cilj jest slika kao otjelotvorena mentalna predodžba, pokušaj predočavanja promatraču onog doživljenog: „Predodžba je znak stvari, a slika je znak predodžbe, znak znaka. No po slici iznova gradim, ako već ne tijelo, onda predodžbu koju su drugi imali o njemu. (Umberto Eco)“.

Opredjeljujem se za ono svakodnevno. Naočigled banalni motivi su „tihi“ i ostavljaju prostor izražajnim mogućnostima medija da se iskažu. Stremim ka slici čiji dojam ne ovisi o njezinom ikonološkom naboju. Osjetim zazor od „velikih“ tema. One su ušle u domenu suvremenih masovnih medija, čiji šum nas često odvaja od neposrednosti bivanja. Ovdje nije riječ o eskapizmu, nego o nastojanju da se svijet dohvati iz neposrednosti doživljenog, in situ.
Slikarstvo je jedan izrazito spor medij koji kaska za brzim tempom suvremenog života.
No, ta mana koju mu često predbacujemo ujedno predstavlja i njegovu kvalitetu. Ono nam pruža prostor da zastanemo , podastire pred nas neposrednost jednog ljudskog ogleda na iskustvo življenja.

Moje slike su izrazito subjektivne, ne bježe od toga. U njima je uvijek riječ o osjećaju uronjenosti u svijet, o prisutnosti i bivanju.

Životopis

Andrej Tomić rođen je 1992. godine u Osijeku. Maturirao je 2011. na Školi za primijenjenu umjetnost
i dizajn u Osijeku i te iste godine upisuje studij slikarstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Studirao je u klasi Zoltana Novaka, a diplomirao 2016. kod Zlatana Vrkljana. Do sada ostvario tri
samostalne izložbe (Zagreb, Hvar) te sudjelovao na više skupnih izložbi. Trenutno pri HDLU-u Osijek
vodi galeriju Kazamat

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Alfred Freddy Krupa: Boje vjetra

 

Alfred Freddy Krupa: Boje vjetra

vrijeme: 15.02.2018. - 13.03.2018.
mjesto: Galerija Kraluš – POU Zelina, Vatrogasna 3, Sv. Ivan Zelina

U četvrtak, 15. veljače 2018. u 18,30 sati, u Galeriji Kraluš - POU Zelina otvara se samostalna izložba akademskog slikara Alfreda F. Krupe, pod nazivom 'Boje vjetra'.
Izložbu će otvoriti voditelj galerije Kraluš, prof. Danko Merin. Na izložbi će govoriti i likovni kritičar Ante Vranković, a izložba se može pogledati do 13. 3. 2018. godine.

Boje vjetra u slikama Alfreda Freddyja Krupe

'Mudrost plovi vjetrom i vremenom. I da parafraziram staru izreku, gdje ni jedna pahuljica ne pada na pogrešno mjesto, tako i sumi-e umjetnik stavlja na papir linije i tonove dovoljne da uzrokuje oblik, teksturu, i svaki dodir s kistom mora biti napunjen smislom, a beskorisni detalji eliminirani, te spajajući sve dobre točke u takvoj metodi dobivamo osobine najviše umjetnosti. Zvuk “nježne tišine”, nakon što su svi gromovi i vjetar prošli, bit će posljednja Božja riječ.

U Kini govore o ”pisanju slikarstvom” i ”slikanju pjesmom”, gdje estetika haiku pjesama nije daleko od razmišljanja sumi-e slikara. Kaligrafski potez, riječi poezije i sposobnost slikara da hvata duh (Ch′i) prirode, a ne fotografsku sličnost. Teme iz prirode su poticaj, ali kistovi ne pokušavaju oponašati, kopirati ili upravljati prirodom. Umjesto toga, cijeni se i uživa u svakom prirodnom procesu. Ovi Zen umjetnici traže sklad sa svemirom kroz zajedništvo sa svime. Umjetnička ljepota najčešće leži u onome što je prirodno i ima osobnost. Ako se ove slike gledaju otvorenim srcem, njihovo unutarnje značenje polako postaje očito.

Umjetnost na Zapadu razvila je kompleksni jezični simbolizam, kroz koji umjetnik manipulira svojim materijalom. Umjetnost kao komunikacija osnovna je za zapadnu estetiku, kao uzajamni odnos oblika i sadržaja. Glazba se smatra jezikom osjećaja i sastoji se od ”zvučnih pokretnih oblika”.

Pejzažna slika u zapadnoj tradiciji nije samo estetski ugodna reprodukcija; umjetnik koristi svoje tehnike ravnoteže, perspektive i boje kako bi izrazio osobnu reakciju na krajolik, ali njegova slika je ”uslikano” ljudsko raspoloženje. Estetski objekt služi kao veza između publike i osjećaja umjetnika.

Zen umjetnik, s druge strane, nastoji najjednostavnijim sredstvima predložiti inherentnu prirodu estetskog objekta. Sve može biti obojano ili izraženo u poeziji, a svi zvukovi mogu postati glazba. Rad umjetnika je predlagati suštinu, vječne osobine objekta, koji je sam po sebi prirodni umjetnički rad, prije nego umjetnik stigne na scenu. Da bi se to postiglo, umjetnik mora u potpunosti razumjeti unutarnju prirodu estetskog objekta.

Ovaj koncept suštine za razliku od iluzije, temelj je Zen umjetnosti u svim fazama. U vremenu i prostoru gdje se istočni i zapadni vjetrovi miješaju, sve kvalitete koje su cijenjene kao ‘napredne’ u zapadnjačkom ekspresionizmu stoljećima su primjenjivane u istočnoj umjetnosti: gestualne metode; često ograničenje raspona boja, često crno-bijelo; kaligrafske slike, slobodni linearizam i agresivne ili brze poteze kista; visoko asimetrične kompozicije, često s velikim površinama praznih prostora; atmosferski ili ravna polja boje; spontani pristup umjetnosti koji uključuje prihvaćanje slučajnih učinaka; i pojam akta slikarstva kao samo-otkrivački događaj, psihički i somatski nabijen i implicitno povezan s umjetnikovim emocijama.

U svom radu Alfred Freddy Krupa ide i dalje, te kaže: “Neki ljudi su fokusirani, ili čak opsjednuti, ”ljepotom” linije i njezinom gracioznošću. I to je legitimna intencija i neophodna u kaligrafskom pisanju, ali to nije moj put. ”Na kraju dana”, ja ću stvoriti moj vlastiti oblik, moju vlastitu crtačku teksturu i moju vlastitu morfologiju linije. Ja se ne brinem ukoliko je ona ”ružna”, što je gotovo uvijek subjektivan opis, ili ”nesavršena”, ili ukoliko ju ne održavam u skladu s tradicionalnim pogledom i razmatranjima ”zanata”. Ona mora biti izvorna, direktna materijalizacija i ”otisak stope” tijeka mojeg uma i njegove strukture, kao i mojih osjećaja koji prate taj tijek. I kada se takav događaj ”desi”, on po svojoj prirodi sadrži ”jasnoću” i umjetničku iskrenost. Ovim pristupom vjerujem da ću stvoriti izvornu umjetnost, izvornu u samom korijenu, moju vlastitu umjetničku gramatiku.”

I to je stav izravnosti i nezavisnosti u kreativnom djelu.

Zato podržimo slikara Alfreda Freddyja Krupu u izražavanju njegova unutarnjeg svijeta , gdje energija i gibanje vremena i prostora na suvremenoj umjetničkoj sceni daje još jedan osoban i autentičan umjetnički rukopis'.
(Iz predgovora Danka Merina)

Biografija autora

Alfred (Freddy) Krupa rođen je 14. 6. 1971. u Karlovcu. Osnovnu školu završava u Karlovcu, a srednju u Zagrebu. Diplomirao je na ALU Zagreb 1995. godine. 1998. odlazi u Japan kao dobitnik istraživačke stipendije Japanske vlade.
Bio je ili jest član niza strukovnih udruga u svijetu i Hrvatskoj, uključujući HDLU Zagreb. Dobitnik je niza odlikovanja, priznanja i nagrada za svoj rad, te je izlagao na brojnim samostalnim i skupnim žiriranim izložbma u zemlji i inozemstvu.

likumzg.wordpress.com



Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.

NAVIGACIJA