Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba: Dodirni čaroliju od papira

vrijeme: 16. veljače u 11:00 do 25. veljače u 19:00
mjesto: Galerija Kristofora Stankovića, Ul. sv. Ćirila i Metoda 5, Zagreb

Izložba: Dodirni čaroliju od papira

Majstori quillinga i Udruga slijepih Zagreb

Radilo se sve u 16. Tehniku quillinga su uz pomoć naše Karoline savladali i članovi Udruge slijepih Zagreb. Kakva su sve čudesa iz tog druženja nastala provjerite na našoj zajedničkoj izložbi na kojoj će uz članove Udruge izlagati i majstori quillinga Karolina Brukner, Branka Miletić, Gordana Mudri, fra Željko Mesaroš i Irena Gornik.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

4 fragmenta

vrijeme: 19.02.2018 u 19.00 sati
mjesto: Fotogalerija Dubrava 51a. Zagreb


4-fragmenta


Značenje riječi fragment odgovara osjećaju koji poput sjene prati suvremenog čovjeka.
Bez mogućnosti sagledavanja cjeline, ostavljen djelomičnoj istini, zaveden lažnim predodžbama, rastrgan suprotstavljenim informacijama, u nemoći povezivanja svojih vitalnih dijelova: srca, uma i tijela, čovjek današnjice vidi fragmentalno.

Fotografija sama po sebi bira fragment iz sveukupnosti svijeta koji nas okružuje i gledati kroz okvir fotoaparata postupak je čuvanja procesa percepcije. Blježimo ono što vidimo, vidimo ono što znamo. Vid i uvid tijesno su povezani i izraženi u mediju fotografije.

U svom Eseju o fotografiji Susan Sontag upravo piše o složenoj ulozi fotografske slike kojom stvaramo „duplikat“ svijeta i čini nam se dostupniji nego što je. „Sakupljati fotografije znači sakupljati svijet“. Dakle, želimo tražiti i potvrditi stvarnost, iskusiti svijet (i sebe) kroz sliku. A upravo smo više nego ikada do sada preplavljeni i ovisni o slikama („image-junkies“).
U tom istraživanju stvarnosti i sebe mogu li se spojiti 4 različita svijeta, uvida i pogleda? Mogu li se u razbijenom svijetu pronaći dodirne točke? Trebaju li? Jesmo li fragmenti istog ili sličnog viđenja?
Autori se predstavljaju crno bijelom digitalnom fotografijom. I upravo ta ne-boja govori o njihovom osvještenom opažaju i doživljaju: od trenutaka u svijetu koji nas okružuje do ljepote prirode, od trenutaka predstava do predstavljanja predstava. Od figurativnog (slikarski rečeno) do apstraktnog autori progovaraju slikovno jer „mogu komunicirati samo slikama“ (Van Gogh). U trenutku kojeg bilježi fotografija otvara se jezik mišljenja i likovnosti izražen kroz – suprotnosti. I to je ono što priča priču bez riječi.

Na fotografjiama Maria Kocipera suprotnosti su naglašene fotografiranim riječima. Njegovi prizori pronalaze dva pola tik jedan do drugog (mladost-starost, mladenka-časna, staro-novo, nježnost –grubost itd.) i baca nas u dubinu procjepa i u potragu za izgubljenom ravnotežom. Ono što tamo nalazimo je svjež i duhovit uvid. Na utabanom tragu Bressonovog „odlučujućeg trenutka“ Kociper bilježi život oko sebe govoreći o prepoznatljivom svijetu koji se tiče ( i dotiče) nas samih.

Ljudski lik (muški, ženski, dječji) nalazimo na fotografijama Željka Plašča. Lik je često sam, možda usamljen u svojoj okolini, a možda i ne. Blizu ili daleko likovi ne gledaju prema fotoaparatu kao da fotogaf nije primijećen niti su svjesni njegovog prisustva . Dakle, u tom samotnom svijetu Plašč nalazi mjesto svjedoka bivajući s njima u toj situaciji (kiše, mećave, odmora, šetnje, posjete...) i takav trenutak postaje „mjesto“ (dokazanog) prisustva i kao da govori „bio sam tu“. Naizgled slučajan prizor dobiva opće značenje proživljenog doživljaja, ali i dublje simbolike.

Svjedočeći trenutke čovjek će pogledati prema nebu tražeći ili nalazeći odgovore. Davorka Trbojević upravo je to učinila u novom ciklusu fotografija „Dodir neba“. Hodajući prirodom otkrila je krošnje od oblaka i oblake nalik krošanjama. Naglašena grafička izražajnost nastavak je fotografija „Kad priroda slika“ u akromatskoj skali. Kako je motiv prirode stavljen kraj motiva arhitekture tako se (ra)stvara poveznica (ne)vidljive strukture koja ih povezuje. Bez čovjeka u kadru pogled u nebo zapravo je pogled unutra simboliziran u cvijetu.

Nevenka Miklenić bilježi fotoaparatom motiv scenografske mreže od žice. Prostorni crtež koji je imao svoju primjenu u predstavi sada postaje nosioc poruke u foto grafskom mediju. Iz jednog svijeta u drugi prenosi se poruka životne mreže koja prepliče, zapliče, slaže i petlja naše životne trenutke. Naglašen likovni govor crne, bijele i sive nosi u sebi autoričino iskustvo grafičkih tehnika. Izdvajajući detalje likovno scenografskog rada (raz)otkriva se „stvarnost“ fotograske slike u prepletu crta, ploha, tonova, svjetla i sjene puštajući promatrača da se zaplete u vlastiti svijet asocijacija.

Ulomci i detalji u svakom od pojedinih svijetova čine novu cjelinu izložbe. Bez ustupaka drugima, svojim radovima autori su doprinjeli zajedničkom događaju. Iako su „prisvajali“ motive svijeta oko sebe autori su odškrinuli vrata onom nevidljivom kojem fotografija može biti samo putokaz.
Nevenka Miklenić, prof


/fragment (lat. fragmentum), ulomak, odlomak, krhotina, sačuvan ostatak (npr. skulpture, slike, natpisa, književnog teksta, glazbene skladbe). – Fragmentaran, nepotpun, djelomičan, u ulomcima sačuvan; rastrgan, nepovezan./

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

NATJEČAJ ZA IZLAGANJE NA 12. PRO FUTURI

profutura

U organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Poreč u travnju 2018. godine održat će se 12. PRO FUTURA / skupna izložba likovnih amatera, u cilju prikazivanja šire panorame amaterskog likovnog stvaralaštva iz područja tzv. lijepih umjetnosti (slikarstvo, grafika, kiparstvo, fotografija). Putem natječaja bit će odabrani radovi, s naglaskom na njihovoj kvaliteti i neovisno o mediju / tehnici ili temi.

● Natječaj je otvoren od 12. veljače 2018. do 25. ožujka 2018. Stručni žiri objavit će listu odabranih radova do 30. ožujka 2018., a radovi će se zaprimati od 3. do 13. travnja.

● za sudjelovanje potrebno je priložiti:

- fotografije radova koje namjeravate izlagati (najviše tri rada)
- podatke o svakom radu (naziv, godina nastanka, tehnika, dimenzije)
- osobne podatke (kontakt-adresu + broj telefona/mobitela)
- kratku biografiju.

● natječajne materijale dostaviti e-mailom ili poštom na adresu (preporučamo prijavljivanje putem maila):

Pučko otvoreno učilište Poreč
za PRO FUTURU
Narodni trg 1
52440 Poreč

ili e-mailom:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
uz naznaku «za PRO FUTURU»

POSEBNA NAPOMENA: Materijale poslane na natječaj ne vraćamo. Nepravilne i nepotpune prijave neće se razmatrati.Fotografije radova moraju biti što kvalitetnije (oštre i dovoljno svijetle)! Svaka pojedinačna fotografija rada poslana mailom ne smije biti veća od 500 kb. Radovi, koji prođu selekciju žirija, obavezno trebaju stići opremljeni i zapakirani zaštitnom ambalažom, bez obzira na način dostave, na adresu Pučkog otvorenog učilišta Poreč najkasnije do 13. travnja 2018. godine.

● o selekciji radova:

Potpune i u roku zaprimljene prijave razmatrat će stručni ocjenjivački sud. Po isteku natječaja i obavljenoj selekciji rezultati će biti objavljeni na web stranicama Pučkog otvorenog učilišta Poreč www.poup.hr
, najkasnije tjedan dana po isteku natječaja.

U selekciju mogu ući radovi onih autora koji nisu stekli nikakvo srednjoškolsko ni visokoškolsko formalno obrazovanje iz područja likovnih i primijenjenih umjetnosti. Prijavljivanje radova iz područja primijenjenih umjetnosti se isključuje (keramika, nakit, tekstilno oblikovanje i sl.).

● o nagradama:

Među radovima koji budu prošli selekciju ocjenjivački sud odabrat će rad onog autora koji po stručnom mišljenju zaslužuje nagradu - realizaciju samostalne izložbe u Maloj galeriji Pučkog otvorenog učilišta Poreč.

Ime dobitnika nagrade bit će proglašeno na samom otvaranju izložbe.

Također, posebna nagrada sponzora bit će dodijeljena autoru koji sakupi najveći broj glasova publike. Glasanje će se odvijati isključivo na dan otvaranja izložbe putem glasačkih listića, a rezultati će biti objavljeni na web-stranicama učilišta tjedan dana kasnije.

● o žiriju:

Radove će odabrati žiri u sastavu:

Bojan Šumonja, ak. kipar, predsjednik žirija
Sebastijan Vojvoda, ak. slikar, član žirija
Andi Bančić, prof., član žirija

● napomena:

Budući da je cilj izložbe predstaviti aktualno amatersko likovno stvaralaštvo, molimo da nam na natječaj šaljete radove nastale recentnijeg datuma, ne starije od godinu dana.

Rezultati natječaja bit će objavljeni najkasnije do 30. ožujka 2018. na web-stranicama učilišta (www.poup.hr
).

Radovi koji prođu selekciju obavezno trebaju stići opremljeni i zapakirani zaštitnom ambalažom, bez obzira na način dostave, na adresu Pučkog otvorenog učilišta Poreč najkasnije do 13. travnja 2018. godine.

Radove zaprimamo radnim danom od ponedjeljka do petka od 7 do 15 sati.
Troškove povrata radova putem kurirske službe snose izlagači.
Datum otvaranja izložbe bit će naknadno objavljen.

● info:

Pučko otvoreno učilište Poreč / Narodni trg 1, 52440 Poreč / tel: 052 / 887 - 217, fax: 052 887 - 220 /
mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. / www.poup.hr

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.

NAVIGACIJA