Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

HDLU Zagreb poziva ministricu kulture da se riješi problem Meštrovićevog paviljona - otvorena Javna rasprava

HDLU Zagreb poziva ministricu kulture da se riješi problem Meštrovićevog paviljona - otvorena Javna rasprava

To što je HDLU Zagreb sa svojim članovima dobio besplatan ulaz na izložbe u Meštrovićevom paviljonu, nije loša stvar, no to je tek prvi korak u ostvarivanju prava naše strukovne likovne udruge na rad, o čemu je jučer upućen s naše strane i dopis ministrici kulture Obuljen Koržinek: naime, HDLU Zagreb je istjeran iz Meštrovićevog paviljona u mandatu ministrice kulture i dekana Buntaka, još 2017. godine, i to se isto mora promjeniti. O ovom problemu smo tokom ove godine pisali već nadležnim saborskim odborima, ministrici Obuljen Koržinek, premijeru Plenkoviću, predsjedniku Milanoviću, ministru državne imovine i pučkoj pravobraniteljici, također i novom gradonačelniku grada Zagreba i nekim zastupnicima u gradskoj skupštini grada Zagreba, kao i brojnim domaćim medijima. Kao što vidite, temeljiti smo i sa nekih mjesta već smo počeli dobijati neke odgovore. 🙂
Nije nikakva tajna što mi želimo: pravo na korištenje Meštrovićevog paviljona, proporcionalno broju svojih članova, trebaju imati SVI HDLU-ovi sa ovog Popisa strukovnih udruga Ministarstva kulture i medija: https://min-kulture.gov.hr/.../popis-umjetnickih.../6367
Ministarstvo kulture i medija već je pomoglo nekim strukovnim likovnim udrugama da dobiju prostore za rad od ministarstva državne imovine, ali nisu pomogli svim udrugama podjednako, i to nas smeta. Mi insistiramo na JASNIM i transparentnim kriterijima za sve strukovne umjetničke udruge da sve podjednako i ravnopravno imaju pravo na pomoć i preporuke Ministarstva kulture i medija kod dobijanja prostora za rad, a ne da tu pomoć dobijaju samo neki 'povlašteni' pojedinci i udruge.
HDLU Zagreb želi dobiti dio Meštrovićevog paviljona za rad, od toga mi ne odustajemo - no ipak smo dali mogućnost ministrici Obuljen Koržinek, da ako ima neku drugu alternativu za rješavanje našeg problema nedostatka prostora, neka nam predloži, pa ćemo diskutirati o tome, no definitivno nećemo dopustiti da se ovaj problem gura pod tepih i svako malo ćemo nadležne institucije podsjećati na njega.
Već sad imamo i taj problem da imamo 74 člana - i još bar 50 novih članova se želi upisati u našu udrugu, no morali smo ih zamoliti za strpljenje dok se ne riješi problem našeg prostora, jer će u budućnosti HDLU Zagreb rasti i širiti se, no da bi to bilo moguće, moraju se prvo učvrstiti naši osnovni temelji za rad: stalni prostor i zaposlena tajnica na plaći koja će voditi brigu o povećanoj administraciji udruge, što do sada ništa nismo imali. Mi dakle očekujemo od ministrice Obuljen Koržinek da se ona posveti ovom našem problemu, a također to očekujemo i od nekog budućeg novog pročelnika/ice Gradskog ureda za kulturu Zagreb.
Sa svojim dosadašnjima radom, od 2015. do danas ( arhivirano na linku - https://hdlu-zagreb.hr/izlozbe/ ) već smo dokazali da se jako trudimo u gradu Zagrebu okupiti i na razne načine predstaviti što veći broj umjetnika, pogotovo i u ovim današnjim vremenima otežanog rada zbog pandemije i potresa, i pri tome NIKAD nismo naplaćivali umjetnicima kotizacije za pristup na naše izložbe i portale, usprkos izuzetno malim sredstvima koja dobijamo za rad, ostali smo dosljedni zadržavajući tu socijalnu notu prema domaćim umjetnicima, što smo i obećali na početku našeg osnivanja, te smo dokazali da se MOŽE tako raditi da strukovne udruge ne parazitiraju na umjetnicima, nego baš suprotno, da brinu o socijalnom položaju umjetnika i njihovim radnim pravima.
Sa stalnim prostorom koji želimo dobiti i to nam je sada prvi prioritet, mi bismo i dalje nastavili sa tom politikom da publici predstavimo što veći broj domaćih umjetnika, i naših članova, ali i kolega iz drugih udruga s kojima uspješno surađujemo i pozivamo ih na naše izložbe. U tom smislu, u svojim nastojanjima ostati ćemo uporni i čim saniramo ove naše temeljne probleme, pozvati ćemo sve umjetnike koji se žele upisati kod nas da onda dođu i upišu se, da nastavimo dalje sa radom, na čvrstim temeljima.
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba slika Dušica Božić

vrijeme: 27. 10. 2021. u 18:00 sati izložba ostaje otvorena do 10. 11. 2021
mjesto: Galerija ULAK Domobranska 1, Karlovac

Izložba slika Dušica Božić

Životopis

Rođena u Zagrebu, po struci dipl. ekonomist, od djetinjstva koje sam većinom provela u Hrvatskom Zagorju, sam rado crtala i slikala.
Kako to bude i većini nas obrazovanje i život je odveo na druge strane. Moj život se odvija na relaciji Zaprešić, Pag i na predivnoj rijeci Mrežnici.

Prekretnica koja me vratila prvoj ljubavi je bila 2009. kada sam upisala početnički tečaj likovne radionice pod vodstvom akademskog slikara Željka Karaula u POU Zaprešić. Nastavila sam likovnu radionicu uz profesora Željka Karaule sve do naprednog tečaja upoznajući slikarske tehnike i nakon treće završene godine nastavila sam slikati samostalno. U sklopu likovne radionice imala sam u POU Zaprešić tri skupne izložbe.

Tokom 2021.g sam završila sveučilišni tečaj povijest umjetnosti renomirane britanske kuće, te tečaj likovne umjetnosti (Art Academy from beginner to master).
Sudjelovala u skupnoj izložbi »Ples boja-Dance of colors« koja se održala u Slovenskom domu, Zagreb.

Odnedavno sam članica sam ULAK, Karlovac gdje nastojim aktivno sudjelovati u aktivnostima udruge.
Volim slikati pejzaže, morske i kopnene motive u akrilu na platnu, volim izazove i istraživanja, mijenjanjem tema i tehnika pronalazim svoj slikarski put i gradim vlastiti stil.
Motive pronalazim u vlastitoj mašti i na fotografijama sa svojih putovanja po Hrvatskoj i inozemstvu.

Kontakt:
Facebook: Art by Blondie
E-mail - Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Instagram: Art by Blondie

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Samostalna izložba slika i skulptura Željka Ježeka "Korak"

 

mjesto: Mjesni odbor Maksimir, Barutanski breg 5, Zagreb
vrijeme: 22.10.2021 u 19 sati

Samostalna izložba slika i skulptura Željka Ježeka


U impasto slici „Brzac“ vidimo topografsku autentičnost promatranog motiva koji odiše pulsiranjem vegetacije i osvježavajućeg vodopada, čije bjeline učvršćuju dijagonalnu kompoziciju.

 „Dolazak kiše“, ali ne uskoro, jer oblaci još nisu prijeteći, detalji kamena u prvom planu  pojačavaju perspektivu i dubinu pejzaža.

Klasični mediteranski motiv obale vidimo u „Mirnoj uvali“. Oblog kamenja, čamca na mirnom moru i daleke druge obale.

U slici „Ponizan primjećujem glavu koja iščezava u sfumatu nedoslikanih detalja, ostaje zagonetka kao što je i u kršćanstvu u potpunosti  još neodgonetnuta istina...

U djelu „Razvedravanje“ vidimo ponavljanje svijetlih paralelnih horizontala u prikazu valova koji gotovo diktiraju jedan mir oplemenjen šumovima mora.

Idilične prikaze u slikama „Riječica“ , „Šumarak“ i „Šumski potočić“ vidimo jedan idilični prikaz prirode gdje još nema čovjekove intervencije.

Refleksija koloritom u stilu Claudea Moneta u zlatnom rezu postavljenog horizontalno, slika „Refleksija“ ugodno djeluje na oko svakog promatrača i ljubitelja slikarstva.

Kada gledamo sliku „San“ promatramo izduženo lice koje je u stilu radova Amedea Modiglianija uljepšava nago žensko tijelo prekrito velom u donjem dijelu.

Simboličan prikaz otuđenosti između čovjeka i prirode možemo doživjeti gledajući sliku „Usamljen“ gdje vidimo prazan čamac privezan  na obali.

Kada gledamo sliku „Uvala“ vidimo dugi format koji pojačava udaljeni horizont u izmaglici koji je vrlo suptilno riješen. Slika ide u smjeru radova Ivana Konstantinoviča Ajvazovskog „Uz more“, „Val“, „Zalaz“.

U slici „Hendixa“ bujnost i velika masa tamne kose čini čitljivijem tumačenju reljefa tamnog lica ovog portreta. Također i u „Slash-u“ gledamo portret današnjeg modernog doba.

Kubističko riješena pozadina u slici „Iščezava“ kontrira nježnošću ženskog lika preko čijeg se lica poput vela naziru dijagonalne forme. Kod „Marley-a“ promatramo dijagonalnu kompoziciju koja odiše snažnom ekspresijom u kontrastima kose i lica, ukrštenih obrva, očiju i brkova kao i u suprotnosti tena kože i tamne kose.

Promatrajući  „Zdenku“ vidimo tipičan intimistički portret, prisni pristup autora poznate osobe.

U skulpturi „Mladena Kerstnera“ vidimo zagonetni smiješak, ne Mona Lise, nego naivnog Dudeka ili prepredenog Cinobera. Animalizam u gromadi kompaktne mase „Nosoroga“ s vješto obrađenih niskih  nogu možemo uputiti samo velike pohvale autoru.
U „Odmoru“ vidimo repetiranje „L“ forme tijela. Koljena, stopala su gotovo u proporcijama „zlatnog reza“, organske ravnoteže upriličene u ovom tumačenju umornog tijela u spokojnom odmoru.

U “Čarobnoj svjetiljci“ promatramo isprepletenost forme dva zmijolika oblika spretno ukomponiranih u volumen pozitivne i negativne varijacije, prikazujući antropomorfne oblike kao usta, oči, nos...

Prividna robusnost obrade kod „Dedeka i babice“ ne narušava jako vidljiv osjećaj privrženosti i intimnost likova.

Zanimljivo je da autor u svom stvaralaštvu u slikarskim i kiparskim djelima, u svojoj raznolikosti , povremeno nalikuje velikim svjetskim imenima, istina u začetcima, dok o definitivnom opredjeljenju odvest će ga samo uporan i dugotrajan rad... Nadajmo se ustrajnosti.

Osvrt je napisao prof. Nedeljko Tintor

..rođen je 1942. u Koreničanima kraj Daruvara. Pedagošku akademiju kod prof.. Mladena Veže (1965.) i Akademiju likovnih umjetnosti u slikarskoj klasi prof. Raula Goldoruja (1970.) završio je u Zagrebu. 1973/'74. kao stipendist francuske vlade pohađa ECOLE DES BEAUX-ARTS (atelje prof. Gustava Singiera) uz predavanje PARIS I (dio Sorbone) ARTS PLASTIQUES ...

Životopis


Željko Ježek rođen 07.01.1974. u Varaždinu, živi i radi u Lepoglavi.

Od rane mladosti pokazivao sam interes za kreativno izražavanje, ali susret s glinom bio je poticaj da se stvaranju posvetim ozbiljnije. Počeo sam izradom skulptura, reljefa i 3D karikatura.

Ponekad bi glinu kombinirao sa još nekim prirodnim materijalom kao što su drvo i kamen. Usporedno uz modeliranje počinjem sve više slikati i crtati. Najčešći motivi slika su portreti i pejzaži u tehnici ulja i akrila na platnu. Kod crtanja najdraže su mi karikature.

Do sada sam sudjelovao na nekoliko skupnih izložbi. Kreativno izražavanje za mene je najbolji oblik relaksacije.





Recenzija skulptura

Ježek Željko upustio se u izazove u radu sa glinom. Jednom od najpodatnijim medijem. Glina dozvoljava različita oblikovanja i  određene utjecaje na nju, ali ne podnosi nasilnost, nestrpljivost… Ona osoba koja se upusti o ovakav izazov poštujući zakonitosti prirode, ima izgledan uspjeh u radu. Nije jednostavan put od ideje do realizacije zamišljenog. Živimo u doba kada je tehnologija razvijenija pa nam  je time omogućeno i olakšano stvaranje uz dobro poznavanje zadane tehnike. Naime dostupne su nam različite gline, za različite stvari, kako bi se na što kvalitetniji način mogli izraziti. Po namjeri, izrada keramike se može odraziti kao grnčarija, uporabna keramika, skulpturalna ili umjetnička keramika. Sve od navedenog ima točno određen proces koji treba zadovoljiti kako bi uradak bio primjenljiv. Od skice do modeliranja uz određene uvjete, uporaba različitih alatki, uporaba lončarskog kola, kalupe ili pak modeliranje rukama, autor prolazi različite faze stvaranja. Pri svakom koraku važno  je održati glinu u stanju podesnom za modeliranje.

 Poštujući sve elemente potrebne za uspješan rad, autor se opredijelio na  teme, ljudi u  pokretu, animalni ciklus i slobodne forme.  Figure ljudi smješta u njihovu svakodnevnicu, vezano uz njihov rad. Možemo vidjeti kako je autor prikazao vinogradara koji s putom na leđima pod težinom se pogrbio i sjeda na kratki odmor. Isto tako „Babica i dedek“ u njihovoj dnevnoj zanimaciji, dedek „kleplje“, a babica nosi košaru na leđima. Figura pod nazivom „Pospani“ na zanimljiv način spaja umornog čovjeka od rada i njegovog mačka koji mu se popeo na pleća i drijema. Svaka od tih skulptura pomno je izrađena s puno pažnje. Svaka na svoj način odraz je trenutačnog raspoloženja autora koji je na ovaj način htio zabilježiti trenutak vremena. Pri tome vodio je računa da radnja koju je namjeravao izraziti bude prepoznatljiva gledatelju, a isto tako nosioci toga svojim položajem tijela i izrazom lica doprinose autentičnosti.

Što se tiče animalnog ciklusa mačka zauzima posebno mjesto, kao samostalna figura ili dodatak ljudima, kao emocionalna podrška. Kroz tu prizmu autor je stavlja u različite pozicije, kako drijema, igra se, skače. Sve te faze obuhvaćaju prirodu životinje po njezinom izgledu i karakteru. Ovdje je „zalutao“ i jedan nosorog. Autor se ogledao u izradi snažne životinje koja ne obitava u  našem podneblju, jednako dobro kao i kod mačke poštujući karakterno obilježje.

Čarobna svjetiljka „ je apstraktna skulptura koja plijeni pažnju. Autor se upustio u istraživanje, a da ne prelazi granice prepoznatljivosti.

Svi ti radovi izrađeni su u terakoti s malo ili nimalo boje, što daje određenu draž i prirodnost. Autor na ovaj način propitkuje i traži svoj put. Ono što je potrebno, a to svakako Željko Ježek posjeduje, a to je ljubav prema glini, na takav način moguće je ostvariti još mnogo lijepih trenutaka i vrijednih uradaka.

Štefanija Baranašić



  • hendrix 50x70 kombinirana tehnika
  • nosorog 30x17 terakota
  • iščezava 30x40 akril
  • mirna uvala 60x50 ulje na platnu
  • razvedravanje 90x90 ulje na platnu
  • ponizan 30x40 akril
  • rječica 40x30 ulje na platnu
  • mladen kerstner 42x36 terakota
  • odmor 32x36 terakota
  • slash 60x80 ulje na platnu
  • marley 60x60 ulje na platnu
  • plićak 24x18 akril
  • refleksija 50x40 akril
  • san 70x100 kombinirana tehnika
  • pospani 30x30 terakota
  • usamljen 50x50 ulje na platnu
  • val 40x30 akril
  • zdenka 50x60 ulje na platnu
  • umarak 24x18 akril
  • uvala 120x60 ulje na platnu
  • uz more 70x50 ulje na platnu
  • umski potočić 30x24 akril
  • zalaz 50x40 akril

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.

NAVIGACIJA