Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba u Galeriji Bačva "MALKOVICH, MALKOVICH, MALKOVICH"

vrijeme: 09.02.2017. - 09.04.2017.

mjesto: Zagreb; Galerija Bačva, HDLU, Trg žrtava fašizma 16

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika najavljuje izložbu Malkovich, Malkovich, Malkovich: Hommage fotografskim majstorima, rezultat suradnje američkog fotografa Sandra Millera te publici i struci omiljenog glumca Johna Malkovicha.

Nakon lansiranja 2014. godine projekt se uputio na svjetsku turneju, a Zagreb je 13. grad na svijetu koji će imati priliku ugostiti ovu izuzetno hvaljenu izložbu s otvorenjem za javnost 9. veljače. Izložba će trajati puna dva mjeseca, do 9. travnja 2017.

Malkovich, Malkovich, Malkovich: Hommage fotografskim majstorima fotografski je projekt koji nanovo kreira ikonične, legendarne fotografije nastale kroz povijest tako da imitira tehnike i koristi fotografsku opremu kojom je izvorna fotografija nastala. Dodatna vrijednost serije jest uloga renomiranog glumca Johna Malkovicha koji svojim glumačkim umijećem oponaša sve subjekte iz izvornih fotografija.

Malkovich

Serija koja je utjecala na Millerov izbor profesije i način stvaralaštva uključuje legendarnu fotografiju Identical twins, 1967. Diane Arbus, Beekeeper, 1981. Richarda Avedona, portret Truman Capotea Irvinga Penna iz 1948., fotografiju izbjegličke majke Dorothee Lange iz 1936., ikoničnu fotografiju Johna Lennona i Yoko Ono autorice Annie Leibovitz snimljenu 1980. za Rolling Stone magazin nekoliko sati prije Lennonovog ubojstva, i mnoge druge.

Godine 2013., nakon što je osigurao mjesto jednog od najboljih portretnih fotografa, a potaknut iznenadnom i teškom zdravstvenom dijagnozom, američki fotograf Sandro Miller osmislio je projekt kojim se htio odužiti svim umjetnicima čija je fotografija značajno utjecala na oblikovanje njegove karijere. Nakon odabira 35 fotografija za oponašanje, Sandro je kontaktirao Malkovicha, s kojim ga veže suradnja, u međuvremenu prerasla u prijateljstvo, duga već 17 godina.

Sandro je s timom iz svog fotografskog studija godinu dana proveo pomno istražujući svaku od izvornih fotografija – proučavali su svaki detalj, tražili odbačene isječke sa snimanja te intervjuirali fotografe. Svaki detalj zabilježen na izvornim fotografijama morao se neumorno rekreirati u Sandrovim verzijama. Nakon godinu dana planiranja Miller i njegov tim za izradu scenografije, make-up stručnjaci i kostimografi šest su dana radili s Malkovichem po 15 sati na dan u Sandrovom studiju u Chicagu. Svaka je scena bila prethodno osvijetljena i opremljena, spremna za Malkovicheve prijelaze iz jednoga u sljedeći lik.

John Malkovich smatra se jednim od najvećih američkih glumaca 21. stoljeća. U Malkovich, Malkovich, Malkovich: Hommage fotografskim majstorima on pokazuje svoju kameleonsku sposobnost preobražavanjem, s lakoćom, u Alberta Einsteina, Che Guevaru, Ernesta Hemingwaya, Salvadora Dalija, Marilyn Monroe, Andya Warhola i mnoge druge. Kroz Malkovichevu neizmjernu glumačku vještinu i Sandrove nevjerojatne fotografske oči, Malkovich, Malkovich, Malkovich: Hommage fotografskim majstorima odaje počast povijesti fotografije kroz genij fotografa i njegove muze.

Kada govori o Malkovichu, Sandro kaže: „John je briljantna i najplodonosnija osoba koju znam. Njegov je genij neusporediv. Mogu predložiti raspoloženje ili ideju i unutar trenutka on se transformira u lik pred mojim očima. Pun je povjerenja u moj posao i u naš proces… Uistinu sam blagoslovljen imati ga kao prijatelja i suradnika.“

Pored izloženih fotografija, posjetitelji će imati priliku zaviriti u proces koji se odvija s druge strane fotografskog aparata te dobiti uvid u način stvaranja pojedinih fotografija, kao i u detalje Sandrove suradnje s Malkovichem, zahvaljujući projekciji dokumentarnog filma o stvaranju projekta. Tijekom svog boravka u Zagrebu, Miller će 10. veljače u Klubu HDLU održati predavanje i razgovor s publikom, a za vrijeme trajanja izložbe bit će prikazani i kratki filmovi s Johnom Malkovichem u naslovnim ulogama, i to Butterflies, Ecstasy, Hell i Psychogenic Fuge, od kojih su neki prikazani i na filmskom festivalu u Cannesu.

Sandro Miller je globalno prepoznat fotograf iz Chicaga, SAD. Fotografijom se bavi od svoje 16. godine, kad je, nadahnut stvaralaštvom Irvinga Penna, započeo izučavati fotografske tehnike i rad istaknutih fotografa. Tijekom svoje 30-godišnje karijere, profilirao se kao jedan od vodećih fotografa u oglašavanju te je surađivao s brojnim klijentima poput Forbesa, American Expressa, Coca-cole, BMW-a i sl. Postigavši uspjeh u komercijalnoj fotografiji, omogućio si je bavljenje osobnim umjetničkim projektima koji također ostvaruju zaslužena priznanja i uspjeh na internacionalnoj umjetničkoj sceni. Njegov zadnji projekt Malkovich, Malkovich, Malkovich: Hommage fotografskim majstorima od 2014. putuje po svijetu, a brojnu publiku, uz ovacije, dosegao je i viralno. Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja, od kojih su posljednje International Photographer of the Year Award, Lucie Foundation, Top Pick for Fall Visual Arts, ChicagoReader, 200 Best Photographers, American Photography.

Izvor: HDLU

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba reljefa Jasnice Klare Matić Anđeli među ljudima

vrijeme: 3. veljače u 19:00

mjesto: Caffe galerija LP, F. Račkog 11, Zagreb

Organizator ove izložbe je Udruga Fijaker u suradnji sa EQUILIBRIUM, Globalnom platformom za održivi mir i razvoj, a uz potporu Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba.

 Izložba reljefa Jasnice Klare MatićJasnica Klara Matić živi i radi u Zagrebu. Po zanimanju je odvjetnica sa specijalizacijom iz prava okoliša i mirnog rješavanja sporova. Školovala se pri Regionalnom centru za zaštitu okoliša za Centralnu i Istočnu Europu u Szentendre u Mađarskoj i Austrijskom centru za mirovne studije i mirno rješavanje sporova u Stadtschlainingu u Austriji. Jedan je od osnivača i predsjednica EQUILIBRIUM, Globalne platforme za održivi mir i razvoj (http://equilibrium.hr/). Paralelno sa pravom više od 25 godina uči, istražuje i prakticira različite tehnike iz područja duhovnog razvoja poput evolucijske astrologije i Theta iscjeljivanja.

Od 2005. godine izrađuje reljefe na platnu koje prekriva otopljenim voskom i u njega ulijeva materijale za koje se vjeruje već stoljećima, u različitim tradicijama, da mogu iscijeliti dušu i tijelo.

Do sada je izlagala u Hrvatskom nacionalnom svetištu Majke Božje Bistričke, Zagrebu, New Yorku, Santa Barbari, Moskvi, St. Petersburgu, Kijevu, Vilniusu, Leccu i Tokiju. Dobila je tri puta nagradu za „ eksperimentalno slikarstvo „ i to 2009. i 2013. godine na Russian Art Week u Moskvi, te 2010. godine na Lithuanian Art Week u Vilniusu u Litvi. Član je svjetske mreže modernih slikara ARTSlant u New Yorku. Njezina art stranica je: http://www.artslant.com/global/artists/show/141899-jasnica-klara-matić

MATERIJALI

Vosak kao materijal ima svojstvo da upisuje u sebe informaciju s kojom dolazi u dodir i prenosi ju dalje na sve one koji dođu u dodir sa reljefom koji je od njega napravljen. Ta informacija može biti misao, emocija ili govor duše. Bez obzira na to kakva je informacija u pitanju vosak se prema njoj ponaša kao CD nosač zvuka prema zvuku – zapisuje ju i prenosi dalje.

Materijali koji se ulijevaju u otopljeni vosak su korišteni stoljećima u različitim tradicijama kao mediji za iscjeljivanje duše i tijela. Među njima su sol, tamjan, ljekovite trave i kristali. Za sol se vjeruje da čisti i uravnotežuje vidljivi fizički sa nevidljivim duhovnim svijetom, a za tamjan da ga je Bog dao Mojsiju da njime očisti prostor jer će se preko čistog prostora očistiti i tijelo i duša. Ljekovite trave i kristali svojom frekfencijom mogu povisiti frekfenciju prostora te mentalno, emocionalno i duhovno uzdići one koji u njemu borave.

MOTIVI

Motivi njezinih reljefa su pozitivni arhetipi iz našeg kolektivnog nesvjesnog poput sretnog ljubavnog para, koji je vanjski izraz naše unutarnje harmonije, drva života, koje je simbol sveprisutne energije stvaranja, jaja, koja su simbol novog rođenja i uskrsnuća, anđela, koji su simbol sveprisutne zaštite, i dr.

MEDITACIJA KAO METODA PUNJENJA RELJEFA LJUBAVLJU

Reljefi su oslikani u Theta meditaciji koja jednako kao i molitva uvodi naš mozak u Theta stanje moždanih valova ( 4 – 7 Hz ). U tom stanju znamo i osjećamo da je fizički svijet samo zrcalo sveprisutne, svemoćne i sveznajuće inteligencije koja organizira energiju, a koja je prisutna i u svima nama. I premda je svatko od nas zasebna energetska struktura, svi smo mi povezani zajedničkom niti te superiorne inteligencije koja podržava svaku stanicu, naše biće, i sav život kao cjelinu. Religija tu energiju naziva „ Bog „, a kvantna fizika „ jedinstvena energija „. Bez obzira na naziv radi se o jednoj, istoj energiji koja je po svojoj prirodi čista, bezuvjetna ljubav.

KOMUNIKACIJA SA SVIJETOM KOJI JU OKRUŽUJE

Jasnica Klara Matić vjeruje da su njezini reljefi oblik komunikacije između njezine unutrašnjosti i vanjskog svijeta. Slikanje joj omogućava da pokaže sebe svijetu i da dobije odgovor od svijeta na ono što mu pokazuje. Ona mijenja svoje reljefe, skida ih sa platna i ponovno oblikuje. Na platno gleda kao na simbol života, dok slikanje smatra simbolom sveukupnog djelovanja čovjeka u njegovom životu. Zbog toga skidanje starog reljefa sa platna i oblikovanje novog tretira kao stvaranje novog sebe kojeg ponovno pokazuje svijetu i od njega dobiva novi odgovor na ono što mu pokazuje.

ZAŠTO SU ANĐELI MOTIV IZLOŽBE

ANĐELI su nositelji božanskih poruka i predstavnici otkrovenja. Po svojoj prirodi su svjetlosna bića, bez spola, potpuno harmonizirana.. Općenito dolaze da nas zaštite i donesu nam poruku ljubavi od Boga. Jasnica Klara Matić vjeruje u anđele i u njihovu prisutnost među nama. U ovo povijesno vrijeme kada se događa globalni skok u svjesnosti čovječanstva anđeli nam pomažu da ostanemo pozitivni i mirni, da prihvatimo sebe i druge te da shvatimo i prihvatimo da je izvor iz kojeg stvaramo svoje duhovno i materijalno blagostanje po svojoj prirodi neograničen, dostupan svima i - ČISTA BEZUVJETNA LJUBAV.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba BONJOUR l’EUROPE "Primjeri intimizma i privatnosti hrvatskog modernizma"

iz privatne Zbirke Dagmar Meneghello sakupljene od 1967.- 2017.

vrijeme: 3. ožujka u 18:00h

mjesto: Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Dunavska 37, Novi Sad, Srbija

Izložba BONJOUR l’EUROPE “Primjeri intimizma i privatnosti hrvatskog modernizma” iz privatne Zbirke Dagmar Meneghello preispituje funkcije privatnosti i intimizma, problematiziranjem utopijskih zahtjeva umjetnosti ranog modernističkog slikarstva u Hrvatskoj i transfera privatnosti u kulturu.

Projekt otkriva privatne veze umjetnika sa kolekcionarom i modele njihovih ukrštanja u umjetničkim radovima ali i us- postavljanje modela suradnje, razumjevanja sličnosti, razlika, rješenja te dekonstrukcije jednog modela zatvaranja koji opterećuje naše povijesti i postavlja novi kulturni model koji pojmove suvremenog društva razumije kao vrijednosti Europske unije, vrijednosti u razlikama. Dagmar Meneghello izložiti će u Novom Sadu djela hrvatskih umjetnika s kojima je blisko surađivala kroz pola stoljeća, a među njima su:

Ivo Šebalj, Ferdinand Kulmer, Ivan Lesiak, Željko Hegedušić, Đuro Seder, Ordan Petlevski, Miroslav Šutej, Boris Bućan, Boris Demur, Zlatan Vrkljan, Željko Jerman, Igor Rončević, Toni Franović, Ivica Malčić, i mnogi drugi. Velikim brojem slika predstavit će se nedavno preminulu veliku slikaricu Nives Kavurić Kurtović, koja je svojim radovima blisko obilježila kolekcionarkin život. Hrvatsko “žensko pismo” značajni je dio kolekcije kao Vera Fischer, Tonka Petrić, Nada Falout, Zea Fio, Anja Ševčik, Lidija Šeler, Nikolina Ivezić, Paulina Jazvić, Koraljka Kovač, Tisja Kljaković. Dom Dagmar Meneghello na malom nenastanjenom dalmatinskom otočiću je uvijek bio omiljeno sidrište kiparima od Angeli Radovanja, Raula Goldonija, Belizara Bahorića, preko Josipa Diminića, Dine Merhav, Ante Marinovića, Edithe Merle i Edithe Schubert, Sanje Sašo, Dore Kovačević, Peruška Bogdanića, Kuzme Kovačića do najmlađih: Petra Dolića, Petra Hranuellija, Nikole Vudraga, Ivana Valušeka, Alane Kajfež...

Kolekcija broji oko tisuću i pol umjetničkih artefakata, a tu je i brojna važna dokumentacija. Po prvi put će, u ovom obujmu, biti predstavljena, prvo novosadskoj, u svibnju i sarajevskoj javnosti, a u razgovoru su izložbe u Zagrebu i Italiji.

Izložba BONJOUR l’EUROPE

Poseban segment izložbe sačinjava homage nedavno preminuloj Nives Kavurić Kurtović, istaknutoj hrvatskoj slikarici i redovnoj članici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Akademkinja Nives Kavurić-Kurtović bila je istinska prva dama hrvatskog slikarst- va i jedna od onih hrvatskih umjetnika koji su svojim djelima izgrađivali i širili ugled hrvatske kulture u Europi i svijetu.

Opraštamo se ovom izložbom i s kiparicom, slikaricom i poznatom dizajnericom Ivanom Popović, koja je u 48 godini izgubila bitku s opakom bolešću, kiparom, profesorom na akademiji Slavomirom Drinkovićem, kao i svim drugim umjetnicima koji su nas nedavno napustili. Dagmar Meneghello, Zagrepčanka, rođena 1943., austrougarskog porijekla, već je sa 16 godina radila u “Studentskom listu”, a sa 18 bila redovno zaposlena u zagrebačkom “Večernjem listu” a pisala je i u drugim izdanjima u “Vjesnikovoj kući”.

Životni planovi bazirali su se na radu i životu u kulturi u svjetskim metropolama. Slučajni susret, 1965. s karizmatičnim, 20 godina starijim, Jurjem Totom Me- neghellom, koji je pokušao obnoviti od komunista uništen 200 godina stari obiteljski posjed na Palmižani, nenastanjenom otočiću kraj Hvara i vratiti mu turistički sjaj, obnoviti jedinstveni egzotični arboretum - kompletno joj je promijenio život. Zaljubljena i zad- ivljena, umjesto da se otisne na plovidbu svijetom, ukotvila se na maloj enklavi bez ijedne civilizacijske tekovine, vode, struje, tele- fona, redovite veze s kopnom.

Kako bi preživjela kompletnu izolaciju od ljudi i ikakvih događanja, izuzev nekoliko ljetnih mjeseci, težak fizički rad i surovo zimsko okruženje, u svoj život i dom uvela je umjetnost i umjetnike. Više od 400 likovnih izložbi, koncerata ozbiljne glazbe priredila je u galeriji na kraju svijeta i od svog doma napravila jedinstveni i osebujni “otok umjetnosti”, jedan od na- jpoznatijih i najljepših hrvatskih brendova kulturnog turizma, omiljenu internacionalnu destinaciju umjetnika i onih koji vole umjetnost. „Smatrala sam da je umjetnost i kolekcionarstvo jedna vrsta vlastitog preispitivanja, avanturizam u nepoznato, otkrivanje nečeg što još nije otkriveno, oplemenjivanje života kako bi se uopće moglo disati... izlagala sam i sakupljala mlade, dajući im ono śto sam imala, entuzjazam, strast i slobodu. Sa skidanjem odjeće u blagom podneblju u mirisima prirode i opipu mora, nije se oslobađalo samo tijelo, već čula i duh...

Danas mnogi nisu više mladi, neki su postali i akademici, brojni su profesori na akademijama. Neki su nas i napustili.“ “Ta moja uloga mecene koja je često prevagnula nad željama i ambicijama kolekcionara, obilježuje moju kolekciju ali daje joj i čar. Od brojnih danas vrlo značajnih umjetnika ja posjedujem njhove, ne najbolje, ali najiskrenije rane radove. Ujedno, za 90 posto mojih sakupljenih slika i skulptura znam kada su i kako nastali, a brojnim “rođenjima” bila sam prisutna. Savim sigurno za pola stoljeća neće biti dvoumice o njihovoj autentičnosti.”

“Moja sada bujna kolekcija slika i skulptura, temeljena na ranim radovima umjetnika, u biti nema tržišnu vrijednost, kao niti moj dom na otoku, već traži stalnu ljubav, brigu i rad. Ne mislim, ni dom niti kolekciju, nikad otuđivati, ostavljam ih obitelji sa željom da nastave i oplemene...” (Dagmar Meneghello)

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.