Izložba Željka Bubala „Postojanje u različitosti“

vrijeme: 5. travnja u 19 sati

mjesto: Sveučilišna galerija "Vasko Lipovac" Ruđera Boškovića 31, Split

Izložba Željka Bubala

U Sveučilišnoj galeriji „Vasko Lipovac“ 5. travnja u 19 sati otvara se izložba Željka Bubala pod nazivom „Postojanje u različitosti“. Izložba prikazuje manji presjek umjetnikova stvaralaštva od 1987. do danas s naglaskom na recentno stvaralaštvo, nastalo u posljednje tri godine. Izložbu će predstaviti kustosica Mirela Duvnjak. U glazbenom dijelu otvorenja izložbe nastupit će studentica solo pjevanja Gabrijela Deglin uz klavirsku pratnju studenta Antonia Grkeša.

Iz teksta kustosice Mirele Duvnjak

(…)Od samih početaka stvaralaštva Bubalo njeguje svjetlo kao imperativ kompozicije koji je i dalje aktualan ali obogaćen kompleksnim kombinacijama boja i silinom slikarske geste. U ranom razdoblju temeljio je svoj slikarski izraz na zavičajnom nasljeđu moderne ( metafizičkim maglama Vidovića, i zemljanim tonovima Pavića i Ivančića). U tom razdoblju osnovni su motivi njegova opusa prizori crkvica na uzvišenjima sa siluetama okupljenih ljudi, okupanih mističnim svjetlom na točkama susreta fizičkog i metafizičkog, smrtnog i besmrtnog … Tu su i samotni putnici u hodu prema svjetlu utopljeni u atmosfere tihe dramatike. U svakoj se ogleda melankolična nota s pulsirajućom mrljom svjetla i vertikalom kao simbolom izdizanja iz materijalne stvarnosti i optimizma.(…)

O autoru

Željko Bubalo rođen je 1949. u Splitu. Godine 1974. diplomirao je na Pedagoškoj akademiji likovnih umjetnosti u klasi prof. Ante Kaštelančića. Živi i djeluje u Zavali (otok Hvar) i Splitu kao samostalni umjetnik. Član je HDLU Zagreb i HULU Split. Godine 1993. snimljen je dokumentarni film o njegovom radu u produkciji Hrvatske televizije. Njegove se slike nalaze u privatnim zbirkama te muzejima u Hrvatskoj i inozemstvu.

Maja Bachler - Zeitraum

vrijeme: 3. travnja – 11. travnja u 20 sati

mjesto: Lauba, Baruna Filipovica 23a,  Zagreb

Maja Bachler - Zeitraum

U sklopu projekta Hrvatska umjetnost danas, u utorak 3.4. u 20 h, u Laubi se otvara izložba mlade hrvatske suvremene slikarice Maje Bachler pod nazivom 'Zeitraum'.

Novi ciklus sastoji se od 13 radova koji nastaju kolažiranjem apstraktnih i figurativnih formi bez prisiljene simboličke nabijenosti. Odabrani motivi u Majinim slikama, kao što su kontemplativni psi, plutajući narval i prolazeća goveda, djeluju kao slučajni prolaznici, ali sigurni u svojem postojanju u nedefiniranom prostoru u kojem su se našli.

„Tako je proces stvaranja slike dvojak u Majinim djelima, prostor igre za manifestaciju idejne teorije u materiji, prvi, određen logičkim obrascima koji se drže principa dobrog slikarstva i zbirom tehničkih aspekata koje on povlači, te drugi, iracionalan, sklop unutarnjih previranja i emotivnih obrazaca natopljen uljanom materijom slike.“ – iz predgovora Marije Kamber.

Maja Bachler rođena je 1983. godine u Zagrebu. Diplomirala je sociologiju na Filozofskom fakultetu i likovnu kulturu na Nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer slikarstvo. Za vrijeme studija jedan semestar provodi na Ulsterskom sveučilištu u Ujedinjenom Kraljevstvu u okviru Erasmus programa, a potom odlazi na umjetničku rezidenciju u Belgiju. Od 2016. godine članica je HDLU-a. Izlagala je samostalno i grupno od čega izdvaja izložbe poput 32. Salona mladih, 11. Erste fragmenata, 12. Trijenala kiparstva te Suvremenih odjeka antike u Gliptoteci HAZU. U svom radu koristi razne pristupe i tehnike, iako je najzastupljenije slikarstvo, ona se bavi i kiparstvom, grafikom, digitalnim crtežom i kolažem.

Kustosica izložbe: Petra Böhm

Petar Hranuelli izlaže u Brčko

U četvrtak, 12. 4. 2018. u 19 sati u Umjetničkoj galeriji Brčko, Brčko Distrikt, Bosna i Hercegovina, otvara se samostalna izložba skulptura i crteža Petra Hranuellija. Izložba traje do 12.5. 2018.

Petar Hranuelli izlaže u Brčko

Jedan udarac može uništiti život, ali isto tako i stvoriti nešto novo i ljepše. Upravo tu leži sva ljepota vajarstva. Duboko promišljenom destrukcijom iz amorfnih, mrtvih materijala, rađaju se nova tijela.

Privilegija je bila na trenutak zaviriti u umjetnost Petra Hranuellija i doživjeti bar za kratko priču koju pričaju njegova djela. Ovdje je riječ o iskustvu koje ne oslobađa samo skulpturu koja niče iz kamena, gdje je umjetnikova ruka uzdiže iz okova hladnog materijala, nego i o oslobađanju samog stvaraoca.

Svi koji teže drugačijem doživljaju svijeta oko sebe, koji ga posmatraju iz nekog drugog, suptilnijeg i iskrenijeg ugla ovdje bi trebali da se pronađu. Iz kamena je oslobođena skrivena moć, energija koja je oživjela nove i drugačije oblike koji sada samostalno žive i dišu. Umjetnik je odbacio svaku vrstu oponašanja i deskripcije, a sve ono što materijal u kojem radi čini mrtvim i nijemim nestalo je odstranjivanjem „viška“, da bi izronile skulpture koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Kada pogledamo cjelokupan dosadašnji stvaralački opus umjetnika shvatimo da je u ovom trenutku stavljena tačka jer je on rekao sve što je naumio. Sada je na nama da započnemo komunikaciju, izvučemo zaključke i doživimo djelo potpuno slobodno, tumačeći na sopstveni način njegovu simboliku.

Njegova poetika radoznala je i provokativna što se najviše ogleda na crtežima i slikama. Oni odišu težnjom da pomire animozitet između ljudske prirode, nagona koji nas vode a koje često potiskujemo i kulture koja nerijetko propagira lažni moral. Zato njegova djela nisu i ne mogu biti prijemčiva za sve one kojima je moral, često okovan krutom religijskom dogmom važniji od prirode samog čovjeka, od istine i duha, njegovog svjesnog i nesvjesnog dijela svijesti.

Složićemo se svi da izložba zbog svoje tematike pomalo odiše ekstarvagancijom jer na neobičan način simboliše libido kao pokretača svih životnih procesa pa u ovom slučaju i onih stvaralačkih. Tijelo žene jedan je od glavnih motiva. Ona je Venera, majka, simbol života, prefinjenosti i iskonske ljepote... Ovdje se mire praistorijska estetika i savremeni pojam ženske ljepote. Petrove skulpture personifikacija su rađanja, odnosa između polova, roditelja i potomstva i na kraju odnosa prema čovjekovoj prirodi i samom sebi. Posmatrajući ih promišljenim redosledom rasute u prostoru vidimo život u svim njegovim oblicima, ogoljen u trenutnoj stvarnosti. Ipak, doživjećemo njegov svijet i razumjeti ga na različite načine u zavisnosti od toga šta smo iskustvom akumulirali u svojoj podsvijesti. Venera kao simbol ženske moći koja posjeduje sposobnost rađanja i bik kao otjelotvorenje snage, stavljaju ženu na pijedestal sveukupne moći.

Njegova djela predstavljaju svojevrsnu introspekciju, put otkrivanja one ženske strane u svakom čovjeku koja je presudna za kreaciju i stavaranje kako samog života tako i umjetničkog djela. Libido kao čista energija, ženska seksualnost i priroda kojom odišu slike, crteži i skulpture, pokušaj su traženja načina da se kroz njih dođe do ispunjenja želje da se od nagona stvori poetika koja će dodirnuti djelić mitologije i onog arhetipskog u nama.

Sonja Đurović, kustos Umjetničke galerije

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.