Izložba Tome Zidića - Dreamcatcher

vrijeme: 29.01.2018 u 20:00 sati
mjesto: Greta, Ilica 92, Zagreb

Dreamcatcher

Izložba „Dreamcatcher“ rezultat je intenzivne umjetničke rezidencije „K.O.Z.A.
Siparis“ koja se održala u rujnu i listopadu 2017. na Sipru pokraj Umaga. Toma
Zidić individualno je boravio više od mjesec dana na imanju obitelji Pirnat gdje je
radio uz mentorstvo Blaža Pirnata i kreativno savjetovanje Lovre Čepelaka. Rad
je uključivao obradu drva, metala, ručnu pripremu i zatezanje platna te
naposljetku slikarsku tehniku akrila. Prvo javno izlaganje održano je 6.-22.X. u
galeriji Dnevni Boravak Društvenog Centra „Rojc“ u Puli.
Iz intenzivnog iskustva rezidencije javila se potreba za snimanjem, te je u
prosincu u ponovnom, dvotjednom boravku na Sipru snimljen dugometražni
autobiografski, ispovjedni dokumentarni film koji je trenutno u post-produkciji.

Četiri slike koje čine ovu izložbu nastale od naplavnog drva koje je obrađivano
ručno, prikaz su hvatača snova. Četiri hvatača kao četiri strane svijeta i četiri
ishodišna elementa koji povezuju našu stvarnost. Slike su napinjane inspirirane
starim tibetanskim tehnikama. Motivi na slikama intuitivna su reakcija na
podsvjesne simbole. Oni u simbiozi s materijalom izdvojenim iz prirode i
prirodnog okruženja govore o onoj skrivenoj, unutarnjoj prirodi.

„... Zlatorog. Hodali smo preko stijena. Gazili smo preko ovčjih i kozjih puteva u
potrazi za naplavnim drvom. sivo-BIJELE svilene izrasline nekoć ŽIVOG tijela. To
će biti okviri. Gledao sam zalazak i poželio naći „TU“ naplavinu – bijeli magični
štap. Našao sam ga samog nakon što sam se otklizaooo po maloj litici na dupetu.
obradit ću ga i obući u šareni konac i perje.

Nakostriješen galeb – Ptica Mila
Gledao se prizemljen s jednim leptirom
Vidio je , , vidio je – vidio sebe
I ostavljenu ljepotu.
Pomanjkanje bjeline. Spust.
Mandala od djeteline. - . - . . –„

Toma Zidić rođen je u Zagrebu, 1988. Filmski je redatelj i scenarist, autor
kratkometražnih filmova i dvije kazališne predstave. Suosnivač je festivala „Kratki
na brzinu“ i njegov umjetnički direktor od 2014. do 2017. Poeziju piše više od
desetljeća, objavljivan u časopisima i publikacijama širom Hrvatske i u
inozemstvu. Član je Kinokluba Zagreb i Saveza Scenarista i pisaca izvedbenih
djela.

Izložba slika Lydie Patafte - Skilled Sweetheart

vrijeme: 01.02.2018. - 14.02.2018.
mjesto: Zagreb, Muzej Mimara, Rooseveltov trg 5
url: http://www.mimara.hr

Otvorenje izložbe slika Lydie Patafte pod nazivom 'Skilled Sweetheart' održat će se u zagrebačkom Muzeju Mimara, u četvrtak 1. veljače 2018. u 19 sati.

Lydie Patafte

Za slikarstvo Lydije Patafte možemo bez ikakva ustezanja konstatirati da se plodno nadovezuje na postmodernistička slikarska strujanja začeta tijekom druge polovice sedamdesetih i početkom osamdesetih godina prošloga stoljeća. Riječ je, dakako, o različitim ali i uzajamno nadasve srodnim pojavama kao što su talijanska transavangarda, američka new image, njemački novi divlji ili – u kontekstu bivše Jugoslavije - hrvatska odnosno slovenska nova slika. Usporedimo li, međutim, Lydijino slikarstvo s ovim ranijim pojavama, u njemu ćemo zapaziti i naglašenu težnju k stanovitoj morfološko-poetskoj sintezi, posve prirodnoj i razložnoj jer ova slikarica djeluje s pozicija već itekako uspostavljena povijesnoga odmaka. S druge pak strane, njezin slikarski rukopis svojom se prepoznatljivošću jasno izdvaja iz - u Hrvatskoj trenutno osobito popularnih ali sada već i pomalo ″uniformiranih″ - neorealističkih odnosno ekstremno narativnih tendencija. U Lydijinim slikama nećemo pronaći ni traga od izvještačene preciznosti; ona svoje kompozicije gradi služeći se nadasve snažnim i dojmljivim kontrastima između dinamičnih titravih poteza i nerijetko nečistih te koloristički smiono oblikovanih ploha. Zapravo, čitava logika njezinih slika izvire iz brojnih i nesputano iskazanih suprotnosti: linije se suprotstavljaju mrljama, ekspresionističke sekvence koegzistiraju s elementima nadrealizma, naturalizam se izmjenjuje s čistoćom i nevinošću, a prepoznatljivo oblikovane ljudske figure izranjaju iz posve apstraktno oblikovanih okolnih prostora. Rezultat svega toga, međutim, nipošto nije kaos. Upravo suprotno! Radi se, zapravo, o specifičnom centrifugalno tretiranom kompozicijskom skladu, nipošto ostvarenom posezanjem za čvrsto i jasno uspostavljenim vizualnim središtima unutar slike, nego sveobuhvatnim prožimanjem kliznih vizura te posvemašnjom relativizacijom prednjih i stražnjih planova.

Ali osim dojmljivih formalnih aspekata, slikarstvo Lydije Patafte posjeduje i nadasve zanimljivu sadržajnu komponentu. Već na prvi pogled moguće je, naime, zamijetiti kako su gotovo svi ljudski likovi što ih autorica prikazuje na svojem najnovijem slikarskom ciklusu žene. Zapravo, muškarca ćemo pronaći tek u dva ili tri navrata, i to kao slabo čitljive, katkada i zlokobne, naznake uronjene u dinamične koloplete mrlji i poteza. I doista, Lydia nam priča o ženama, o njihovoj snazi, požrtvovnosti, predanosti, ali također i ranjivosti ili zaigranosti. Žene se na ovim slikama iskazuju kao snažni i samosvjesni subjekti, ali i kao objekti manipulacije. I tako dolazimo do još jedne nadasve zanimljive i kompleksne suprotnosti, ovoga puta u kontekstu cjelokupna izloženoga ciklusa, a ne samo jedne slike.

U današnjem svijetu mnoge su vrijednosti posve relativizirane, a virtualno se prožima sa stvarnim. Nedostaje nam uporišta: etičkog, ideološkog, estetskog, tvarnog… Živimo u ahistorijskome vremenu nesposobnom da izgradi svoju jasno definiranu buduću povijest te se umjesto toga oslanja na šum nekih minulih povijesti. Lydijine slike na određeni način, posredno, progovaraju o tome; njezine figure lebde u nedefiniranim prostorima, objektivna i subjektivna stvarnost miješaju se, snovi i sjećanja uzajamno isprepleću, a sve je prožeto snažno iskazanim neoegzistencijalističkim nabojem. Pred nama je slikarstvo koje sa svojim specifičnim metaforičkim i metonimijskim postupcima nipošto nije kontemplativno; ono nas, naprotiv, uzbuđuje, katkada i uznemiruje. U svakom slučaju tjera na razmišljanje. Jednom riječju, ono je suvremeno.
(Vanja Babić - iz predgovora kataloga izložbe)

Izložba 'Koloristički dijalozi'

vrijeme: 31.01.2018. - 03.03.2018.
mjesto: Zagreb, Galerija Forum, Teslina 16

Otvorenje izložbe 'Koloristički dijalozi' održat će se u Galeriji Forum u Zagrebu, u
srijedu, 31. siječnja 2018. u 19 sati. Izložba će biti otvorena do 3. ožujka 2018.

Dulčić

Kustos izložbe je Feđa Gavrilović, voditelj Galerije Forum, a izložba je
organizirana uz pomoć Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada
Zagreba i u suradnji s Umjetničkom galerijom Dubrovnik.

Koncept izložbe temelji se na povezivanju generacija i prostora. Izložit će se djela
klasičnih hrvatskih kolorista iz dubrovačkog kruga zajedno s nekoliko
korespondirajućih radova umjetnika mlađe generacije, koji su svoje školovanje
nedavno dovršili na zagrebačkoj likovnoj akademiji. Jezik slikarstva i dugački
kontinuiteti slikarske umjetnosti opstaju kroz različite inkarnacije u različitim
dobima i kontekstima.

Izlažu se radovi sljedećih umjetnika: Marka Rašice, Ignjata Joba, Ivana Ettore, Ive
Dulčića, Antuna Masle, Ive Vojvodića, Josipa Tirića, Grgura Akrapa, Tare Beata
Racz, Andreja Tomića, Luke Kuševića Radakovića.

Izložba će u centar Zagreba donijeti radove iz Umjetničke galerije Dubrovnik,
klasična djela hrvatske umjetnosti koja zagrebačka publika rijetko ima prilike
vidjeti.

www.kic.hr

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.